| کد خبر: 161719 |

◄ افزایش راه‌های خوزستان به بیش از 5 هزار کیلومتر

معاون وزیر راه و شهرسازی به سهم بزرگ استان خوزستان از کریدورهای بین‌المللی اشاره کرد و گفت: راه‌های خوزستان طی برنامه پنجم توسعه به بیش از پنج هزار کیلومتر افزایش یافت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی به سهم بزرگ استان خوزستان از کریدورهای بین‌المللی اشاره کرد و گفت:  راه‌های خوزستان در برنامه پنجم توسعه به بیش از پنج هزار کیلومتر افزایش یافت.

به گزارش تین‌نیوز، خیراله خادمی با اشاره به نقش استراتژیک خوزستان گفت: این استان از معدود استان‌هایی است که 3 کریدور بین‌المللی کشور از آن عبور می‌کنند.

او در ادامه گفت: کریدورهای شمال-جنوب ، کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و کریدور غرب کشور از استان خوزستان عبور می‌کنند.

خادمی اضافه کرد: کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور از 4 استان بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان عبور می‌کند هزار و 760 کیلومتر طول دارد که 225 کیلومتر آن در قالب دو پروژه بزرگراه هندیجان-ماهشهر-آبادان و کمربندی آبادان-خرمشهر در استان خوزستان واقع‌شده است.

خادمی اظهار کرد: احداث کمربندی غرب اندیمشک و احداث بزرگراه کمربندی غرب و جنوب اهواز به طول 48 کیلومتر به‌عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که در این استان در دست احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیش از 250 میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان خوزستان اختاص داده‌شده است.

وی گفت: تا پیش از برنامه پنجم درمجموع 4 هزار و 459 کیلومتر از انواع راه‌ها در این استان وجود داشت که طی برنامه پنجم توسعه این رقم به 5 هزار و 50 کیلومتر رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.