| کد خبر: 161598 |

◄ استفاده از ظرفیت حاشیه راه‌ها برای درآمدزایی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور باعث توسعه اجتماعی و اقتصادی خواهد شد خواستار توجه به پروژه های زیرساختی و اولویت بندی آنها شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور باعث توسعه اجتماعی و اقتصادی خواهد شد خواستار توجه به پروژه های زیرساختی و اولویت بندی آنها شد.

به گزارش تین‌نیوز، خیراله خادمی گفت:احداث زیرساخت‌ها  باید به گونه‌ای باشد که منجر به گسترش ترانزیت کشور، گردشگری، کاهش ترافیک و سوانح رانندگی شود.

او گفت: برای پروژه‌های تفویضی راه و بزرگراه به اداره‌کل راه و شهرسازی استان‌ باید تفکر سیستمی در تمام مراحل کار جاری باشد.

خادمی گفت:  توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور باعث توسعه اجتماعی و اقتصادی خواهد شد. 

او افزود: در حال حاضر از ظرفیت‌های توسعه زیرساخت‌ها برای بهره‌مندی در توسعه اقتصادی کشور استفاده نمی‌شود و این امر نیازمند تغییر رویکرد در این حوزه است.

خادمی تاکید کرد: ضروری است با جذب سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های حاشیه راه‌ها با احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی، هتل و... حداکثر بهره را برد.

خادمی عنوان کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن در دنیا یکی از مکان‌های مناسب برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر محسوب می‌شود و می‌تواند به عنوان یکی از عوامل توسعه شهری با ظرفیت‌سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشو ر تبدیل شود.

وی افزود: در همین راستا کریدورهایی در کشور تعریف شده است و توسعه و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل در کریدورها علاوه بر توسعه استان‌هایی که در این کریدورها قرار دارد بایستی منجر به تکمیل شبکه حمل و نقل کشور با رویکرد جذب ترانزیت منطقه‌ای و جهانی شود.

خادمی کرد: با در نظر گرفتن کمبود منابع مالی باید پروژه‌ها اولویت بندی تا با کمترین هزینه بیشترین طول راه‌ها ساخته شود و در این زمینه شناسایی نقاط حادثه‌خیز، گلوگاه‌های ترافیکی و شریان‌های محوری در راس امور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.