| کد خبر: 160199 |

◄ رشد 10 درصدی صادرات قطعات خودرو

صادرات قطعات خودرو در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

صادرات قطعات خودرو از ایران در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

مسعود کمالی اردکانی مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت با اعلام این خبر افزود: ارزش این صادرات معادل 55 میلیون دلار است و مانند همیشه عراق با سهم 60 درصدی بزرگ‌ترین بازار قطعات خودرو ایرانی است.

مسعود اردکانی ادامه داد: فرانسه و روسیه پس از عراق با حدود ۵/ ۲‌ میلیون دلار واردات قطعات ایرانی بازارهای بعدی قطعه سازان بوده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی در ادامه به رشد صادرات سایر محصولات نیرومحرکه اشاره کرد و گفت: امارات و عراق بیشترین واردات از ایران را در این بخش داشته‌اند و رشد صادرات ایران به عراق در بخش سایر محصولات نیرومحرکه بالغ‌بر ۶۰ درصد بوده است.  بر پایه آخرین آمار ارائه‌شده گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی هشت ماه امسال‌ بهبود عملکرد صادرات غیرنفتی در آبان ماه آشکار شد. 

مجموع صادرات غیرنفتی ایران در مدت این گزارش به ۲۸‌میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان ۲۱/ ۱ درصد کاهش یافت. این رقم در ماه گذشته ۱۷/ ۲ درصد بود.  ارزش صادرات غیرنفتی ایران در آبان ماه امسال نسبت به مهرماه یک درصد رشد یافت و همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یادشده به ۳۶۳ دلار رسید که ۰۴/ ۸ درصد افزایش داشت. براین‌اساس طی هشت ماه امسال (منتهی به آبان) به میزان ۳۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۲/ ۱۷ درصد افزایش داشت. ساماندهی واردات و صادرات از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.