| کد خبر: 159840 |

◄ جعبه سیاه «سانچی» و «کریستال» باز شد/استخراج اطلاعات تا سه ماه دیگر

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از بازگشایی جعبه سیاه هر دو کشتی نفت‌کش سانچی و کشتی فله‌بر کریستال به‌صورت هم‌زمان خبر داد.

تین نیوز

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از بازگشایی جعبه سیاه هر دو کشتی نفت‌کش سانچی و کشتی فله‌بر کریستال به‌صورت هم‌زمان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، هادی حق‌شناس گفت: ساعتی پیش جعبه سیاه هر دو کشتی نفت‌کش سانچی و فله‌بر کریستال به‌صورت هم‌زمان بازگشایی شد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: در حال حاضر اطلاعات داخل جعبه سیاه در حال کپی شدن است.کپی اطلاعات فقط در اختیار ذی‌نفعان یعنی ایران، چین، کره جنوبی، پاناما و احتمالاً بنگلادش قرار می‌گیرد.

 از ایران ٢ نماینده از سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه حاضرشده‌اند و رمزخوانی از این جعبه سیاه احتمالاً سه ماه زمان می‌برد.

به گزارش تین‌نیوز، ایران رایزنی‌های لازم را از ابتدای وقوع سانحه برای بازگشایی جعبه سیاه سانچی را انجام داد تا مقامات پاناما و چین را متقاعد کند که بازگشایی و بازخوانی این جعبه زودتر صورت گیرد اما به نظر می‌رسد در مورد زمان و نحوه بررسی جعبه سیاه سانچی نمایندگان ایران، چین، هنگ کنگ، بنگلادش و پاناما باید به توافق رسیده‌اند.

همچنین ایران تقاضای باز شدن هم‌زمان جعبه‌سیاه سانچی و کریستال را داشت که با این تقاضا موافقت شده است.

در این باره سخنگوی شرکت ملی نفت‌کش نیز گفته است: رمزگشایی اطلاعات استخراج‌شده، زمان‌بر است به‌طوری‌که یک مقام دریایی پاناما امروز اعلام کرده که این کار ممکن است چند ماه طول بکشد.

در ۱۶ دی‌ماه امسال یک کشتی فله‌بر چینی در نزدیکی آب‌های شانگهای به نفت‌کش ایرانی سانچی برخورد کرد و در جریان آن ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی به دلیل حریق و انفجارهای سنگین جان خود را از دست دادند که پیکر ۲۹ نفر از جان‌باختگان همچنان مفقود است.

این کشتی ۲۴ دی‌ماه، پس از هشت روز سوختن نهایتاً غرق شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.