| کد خبر: 158813 |

◄ رشد مسافران پروازهای خارجی آذربایجان غربی

تعداد پروازهای سال گذشته ۲هزارو ۶۷۸ مورد است که طی این پرواز ها ۳۰۶هزار و ۴۷ مسافر جابه جا شده است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تعداد پرواز های ۹ ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷٫۵ درصد افزایش داشته است افزود: تعداد پرواز های سال گذشته ۲هزارو ۶۷۸ مورد است که طی این پرواز ها ۳۰۶هزار و ۴۷ مسافر جابه جا شده است.

کمال پرهیزکار همچنین ادامه داد: اما تعداد پروازهای ۹ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۸۸۸ مورد بوده که ۳۵۷ هزار و ۲۰۴ نفر جابه جا شده است که شاهد افزایش ۱۴٫۳ درصدی تعداد مسافران نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی، تعداد پروازهای هفتگی از فرودگاه های استان را ۷۸ مورد عنوان کرد و گفت: بیشترین تعداد پرواز ها به مقصد تهران انجام شده و مقاصد پروازهای خارجی عراق، ترکیه و عربستان است.

وی از افزایش ۲۰ درصدی پروازهای خارجی در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: تعداد پرواز های خارجی ۳۳۲ مورد بوده که طی این پرواز ها ۴۵هزارو ۱۸۹ نفر جابه جا شده اند و شاهد رشد ۶۵ درصدی در تعداد مسافران خارجی هستیم.

در خصوص وضعیت ایمنی و شرایط عمرانی فرودگاه ارومیه، اظهار داشت: ایمنی اولویت اول فرودگاه بوده و خط مشی فرودگاه ارتقا مستمر آن است همچنین فرودگاه ارومیه مجهز به دستگاه های ناوبری پیشرفته، ایمن و استاندارد است.

 فرودگاه ارومیه و زیر ساخت های آن دائما در حال توسعه در جهت پاسخگویی به نیازهای مسافران و شرکت های هواپیمایی است.

پرهیزکار، تاکید کرد: افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه گردشگری و پیشرفت اقتصادی استان تاثیر مستقیم در پیشرفت فرودگاه ها خواهد داشت همچنین نیازمند حمایت جدی مسئولان هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی، در خصص توسعه باند دوم فرودگاه نیز عنوان کرد: سال گذشته بنا بود تا این باند به بهره برداری برسد که اکنون این موضوع جزو برنامه های طرح جامع توسعه فرودگاه قرار گرفته چراکه پروازها باید به حد نصاب و ظرفیت مربوطه برسد تا توسعه صورت پذیرد.

وی، بیان داشت: نیازمند مساعدت های  مسئولین استانی در جهت ساخت و برداشتن قدم های اولیه این باند هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.