| کد خبر: 158178 |

◄ خداحافظی بازار با خودروهای لوکس

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو در روز جاری خبر داد و گفت: تعرفه گمرکی افزایش داشته است اما نه به‌اندازه‌ای که در رسانه‌ها مطرح‌شده بود.

تین نیوز

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو در روز جاری خبر داد و گفت: تعرفه گمرکی افزایش داشته است اما نه به‌اندازه‌ای که در رسانه‌ها مطرح‌شده بود.

فرهاد احتشام زاده افزود: برای واردات خودرو محدودیت دلاری در نظر گرفته‌شده است و اجازه واردات خودرو با ارزش بیش از این سقف داده نمی‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد روش واردات خودرو گفت: این دستورالعمل محرمانه است؛ اما کلیات آن امروز ابلاغ می‌شود.

او با انتقاد از روش تصمیم‌گیری در مورد واردات خودرو گفت: علیرغم ماده ۲ و ۳ قانون بهبود محیط کسب‌وکار و تأکید معاون اول رئیس‌جمهور در انتهای دولت یازدهم به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، کماکان عکس‌العمل جدی برای بهره‌گیری از نظرات مشورتی بخش خصوصی مشاهده نمی‌شود و دولت در تصمیم‌گیری خود از تشکل‌ها استفاده نمی‌کند.

فرهاد احتشام زاده تعلل در بازگشایی سایت ثبت سفارش را موجب ایجاد حباب قیمتی در بازار دانست و ادامه داد: مشخص نیست دستورالعمل جدید تصویب هیأت دولت است یا وزارت صنعت راسا آن را ابلاغ کرده است.

احتشام‌زاد افزود: قرار بر این است که تغییرات صورت گرفته در مورد ثبت سفارش واردات، در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق ایران مورد پیگیری واقع شود.

طبق دستورالعمل جدید، خودروهای بالای 2500 سی‌سی همچنان اجازه ورود به کشور را ندارند و محدودیت قیمت 40 هزار دلاری برای خودروهای وارداتی در نظر گرفته‌ شده است.

طبق این محدودیت ورود برندهای لوکسی مانند پورشه، ب‌ام‌و، بنز و لکسس به ایران متوقف خواهد شد.

در هفته‌های اخیر واردکنندگان خودرو فروش محصولاتشان را به نشانه اعتراض به بسته بودن سایت ثبت سفارش در چند ماه اخیر متوقف کردند و همین عمل باعث افزایش حبابی قیمت خودرو در بازار ایران شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.