| کد خبر: 15801 |

نظرها و خبرها◄ برای توسعه چابهار منتظر هندی‌ها نمانید / ساخت پل خلیج فارس به اهل فن واگذار شود

تین نیوز | اگر چه اسفندیار حیدری پور مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد قشم در اواخر اردیبهشت ماه 91 با اعلام این که عملیات اجرایی ساخت پل خلیج فارس تا دو هفته آینده ( اواسط خرداد) آغاز می شود، گفته بود که " ساخت پل خلیج فارس طبق وعده رییس جمهوری تا پایان دولت دهم به اتمام خواهد رسید و اتمام ساخت این پل تا پایان دولت دهم کار سخت و دشواری نیست و شدنی است." اما اکنون با وجود گذشت یکسال از دولت یازدهم نیز هنوز پیشرفت فیزیکی این پل بسیار اندک و اجرای پروژه متوقف است تا بدین ترتیب ثابت شود، اجرای این پروژه آن چنان هم کار آسانی نبوده است.

1- نرم عملیات تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی قابل قبول نیست
تین نیوز | دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...منصور اسلامی مدیرعامل شرکت خدمات نمایندگی کشتیرانی با اشاره به ضعف بندر شهید رجایی در سرویس‌دهی به کشتی‌ها، گفت: نباید تمام خسارت‌های ناشی از تاخیر در پهلودهی کشتی را کشتیرانی به دوش بکشد...
مطلب کامل

نظر | كشتيرانى به دنبال اپراتورى ترمينال كانتينر شهيد رجايى
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۱۴در مورد این مطلب:
حتى يك كشتى نيز در بندر شهيد رجايى منتظر نوبت نيست. بهتر است قبل از انتشار نظر مديران كشتيرانى ادعاهاى مديران كشتيرانى را بررسى نماييد. آنها دنبال اپراتورى ترمينال كانتينر شهيد رجايى هستند تا بخش خصوصى را از حوزه بنادر خارج نمايند اگر واقعا به دنبال كمك به سازمان بنادر هستند بدهى هاى خود را به سازمان بنادر بدهند تا آنها بنادر را تجهيز نمايند.

2- اخبار دریایی ایران در هفته گذشته/ رکورد عملیات تخلیه بارگیری در بندر شهیدرجایی شکسته شد
تین نیوز | شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...رکورد بزرگ عملیاتی در بندر شهید رجایی برای خدمات دهی به نخستین لاینر خارجی ثبت شد...
مطلب کامل

نظر | رکورد تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی متعلق به تایدواتر است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۱۱در مورد این مطلب:
 رکورد تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی متعلق به تخلیه و بارگیری 5500 کانتینر کشتی MSC BEATRICE بود که در کمتر از 27 ساعت توسط شرکت تایدواتر در بندر شهید رجایی انجام شد. این کشتی بزرگترین کشتی کانتینری جهان با ظرفیت 14 هزار تی ای یو کانتینر بود که ساعت 14 روز جمعه 20 تیرماه 1388 در بندر شهید رجایی پهلو گرفت. این کشتی متعلق به خطوط کشتیرانی msc سوئیس بود و تنها حدود سه ماه پیش از تاریخ ورود آن به بندر شهید رجایی توسط شرکت صنایع سنگین سامسونگ در کره جنوبی ساخته شده بود. لطفا برای بزرگنمایی فعالیت های خود افتخارات گذشته بندر شهید رجایی را فراموش نکنید. بندر شهید رجایی پیش ازظهر یکشنبه 15 خرداد 1390 نیز شاهد ورود کشتی کانتینری MSC LAUREN با ظرفیت حدود 13 هزار کانتینر بود. این کشتی سومین کشتی کانتینری بزرگ دنیاست. لطفا به مسئولان تذکر دهید ورود یک کشتی 6 هزار تی ای یو کانتینری متعلق به یک شرکت نه چندان مطرح خارجی را اینگونه نباید در بوق کنند. همین امروز از این نمونه کشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کشور چندین فروند فعال است.

3- بندر شهيد رجایی ظرفیت بازگشت همه کشتیرانی های خارجی را ندارد
تین نیوز | دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...امید ملک مدیرعامل یک شرکت کشتیرانی با اعلام اینکه کشتی تایوانی امشب در بندر شهید رجایی پهلوگیری می کند، گفت: این بندر ظرفیت بازگشت همه خطوط کشتیرانی خارجی را ندارد و برای سرویس دهی به آنها باید حداقل ۱۰ جرثقیل سوپر پست پاناما خریداری شود...
مطلب کامل

نظر | وقتی بازار انحصاری برای بعضی‌ها دلچسب می‌شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۴-۳۱در مورد این مطلب:
ظاهرا بازار انحصاری به آقايان مزه داده است. اتفاقا شهيد رجايی ظرفيت بازگشت همه را دارد مگر قبل از تحريم كشتی های خارجی به این یندر نمی آمدند؟

4- درخواست هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار
تین نیوز | دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...علی جهاندیده معاون سازمان بنادر و دریانوردی تامین نشدن به موقع فاینانس را علت عقب افتادن طرح توسعه بندر چابهار از برنامه زمانی اعلام کرد و از درخواست هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بندر خبر داد... 
مطلب کامل

نظر | برای توسعه چابهار منتظر هندی‌ها نمانید
نظر منتشر شده در تاریخ ۳-۰۴-۲۶در مورد این مطلب:
سالهاست هندی‌ها در نظر دارند در چابهار سرمایه گذاری کنند اما نمی‌کنند پس منتظر هندی‌ها نباشید و چابهار را به عنوان یک بندر فرامنطقه ای و اقیانوسی توسعه دهید. 

5- علت توقف ساخت پل خلیج فارس
تین نیوز | يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...منصور آرامی رئیس کمیته حمل و نقل دریایی مجلس، جذب فاینانسر جدید و تغییر طراحی را علت توقف ساخت پل خلیج فارس عنوان کرد...
مطلب کامل

نظر | ساخت پل خلیج فارس  به اهل فن واگذار شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۰۵در مورد این مطلب:
این‌هم به دلایل مالی، سیاسی، فنی مثل سایر پروژه های نیمه تمام، تکمیل نخواهد شد. این پل مشکلات فنی عدیده دارد که از عهده پیمانکار نظامی و طراح ایرانی خارج است. بهینه آنست که کار به اهل فن واگذار شود، در غیر این‌صورت هرگز ساخته نخواهد شد. این پل از لحاظ اقتصادی بی نهایت ارزشمند است و دروازه توسعه قشم است.ایکاش مسئولان قدری به توسعه کشور دل می بستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.