| کد خبر: 153069 |

نجفی: مشاور شهردار در زمینه اخلاق شهروندی طی روزهای آینده معرفی می شود

شهردار تهران با تاکید براینکه بخش زیادی از مشکلات پایتخت مربوط به ضعف اخلاق شهروندی است گفت: مشاور شهردار در زمینه اخلاق شهروندی انتخاب و طی روزهای آینده معرفی می شود.

تین نیوز

    شهردار تهران با تاکید براینکه بخش زیادی از مشکلات پایتخت مربوط به ضعف اخلاق شهروندی است گفت: مشاور شهردار در زمینه اخلاق شهروندی انتخاب و طی روزهای آینده معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی نجفی روز سه شنبه در آیین انتخاب 'شهردار مدرسه ' دبیرستان دخترانه حضرت زینب افزود: بسیاری از مشکلات پایتخت در زمینه بهداشت محیط زیست و ترافیک ناشی از ضعف اخلاق شهروندی است.

وی با بیان اینکه اخلاق شهروندی را باید از مدرسه شروع کرد خاطر نشان کرد: همه آنچه امروز به عنوان نقاط ضعف مطرح می شود باید از محیط مدرسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

شهردار تهران حقوق شهروندی را به عنوان مسئله مهم دیگر عنوان و تصریح کرد: باید شهروندان در شهر و جوانان در مدرسه به موضوع حقوق شهروندی آگاهی کافی داشته باشند.

نجفی با بیان اینکه دانش آموزان در مدرسه فرصت تمرین مشارکت را پیدا می کنند اظهار کرد: تعهد و احساس مسئولیت، در محیط مدرسه تجربه می شود و دانش آموزان باید احساس مسئولیت را درک کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه همانطور که انسان لباس های چند لایه دارد، زندگی اجتماعی هم دارای لباس های گوناگون است که باید برای بهبود این لایه ها که شامل خانواده، مدرسه و شهر است تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شهر از سایر لایه ها مهم تر و احساس مسئولیت نسبت به آن سخت تر است افزود: اگر فعالیت ها در نقطه ای از شهر دچار وقفه شده باید احساسی که نسبت به خانه وجود دارد در مورد شهر نیز وجود داشته باشد.

نجفی خاطر نشان کرد: همانطور که شهر متعلق به همه شهروندان است و همه شهروندان باید نسبت به آن حس تعلق داشته باشند یادآور شد: دانش آموزان باید این موضوعات را برای خانواده و محلات خود تبیین کنند.

نجفی افزود: شهردار مدرسه به دلیل آنکه با خواسته ها و انتقادات مختلف که بعضی از آنها به جا و بعضی دیگر نابجا است روبرو می شود سختی کار را درک می کند.

شهردار تهران به دانش آموزان توصیه کرد مسئولیت پذیری را از همین امروز تمرین کنید و رفاقت را معیار انتخاب شهردار مدرسه قرار ندهید.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: خودتان را دست کم نگیرید، زیرا انسان های بزرگ و معروف از صندلی های مدارس کشور برخاستند و نقش های مهمی در کشور ایفا کردند.

نجفی افزود: همه مسئولان و مدیران همانند شما روزی دانش آموز و امیدوار بودند که بتوانند نقش موثری در جامعه ایفا کنند.

وی یاد آور شد: مریم میرزا خانی که افتخار بزرگی نه تنها برای زنان ایران و ایرانیان بلکه برای زنان دنیا به وجود آورد و نام خود را ثبت کرد در همین مدارس آموزش دید.

نجفی با اشاره به برگزاری انتخابات شهردار مدرسه گفت: از بین مدارس مختلف یک شهردار نمونه انتخاب می شود .

وی افزود: شهردار نمونه مدرسه ، مشاور نوجوانان شهردار منطقه خواهد شد.

شهردار تهران همچنین در حاشیه آیین انتخاب شهردار مدرسه در جمع خبرنگاران افزود: ۳۵ میلیارد تومان از طریق مناطق مختلف به مدارس کمک می شود که جهت دار نیست.

وی گفت: شهرداران مدرسه آذر ماه در همایشی با مسئولان شهرداری آشنا می شوند.

نجفی یاداور شد: همچنین با معاون فرهنگی قوه قضاییه نیز در راستای هم افزایی بیشتر، جلساتی برگزار شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.