| کد خبر: 153050 |

آغاز ساخت نخستین کشتی‎های کروز LNGسوز جهان

صنعت کشتی‎سازی و کشتیرانی کروز با آغاز به ساخت 2 فروند کشتی‎ کروز LNGسوز گام مهمی را در تاریخ کشتی‎های کروز برداشتند.

تین نیوز

صنعت  کشتی‎سازی و کشتیرانی کروز به تازگی با آغاز به ساخت 2 فروند کشتی‎ کروز AIDAnova در آلمان و Costa Smeralda در فنلاند گام مهمی در تاریخ کشتی‎های کروز و کشتیرانی جهانی برداشتند، این 2 فروند کشتی، نخستین کشتی‎های کروز با سوخت LNG هستند.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، انتخاب سوخت LNG برای کشتی‎ها، چشمگیرترین تحول در تامین نیروی  محرکه موتور کشتی‎ها در نزدیک به یک دهه گذشته بوده است. از زمان توقف استفاده از ذغال‎سنگ در کشتی‎ها در دهه 1920 میلادی، کشتی‎ها از نفت سنگین به عنوان سوخت استفاده کرده اند.

در دهه 1960 میلادی کشتی‎های کروز مدرن شروع به استفاده از سوخت گازوئیل نیز کردند. اما برای کنترل هزینه ها بخش زیادی از نسل کنونی این کشتی‎ها دو گانه سوز (نفت سنگین و گازوئیل) هستند.

شرکت کشتی‎سازی Meyer Werft آلمان، یکی از کشتی‎سازی‎های پیش‎رو در جهان، عنوان کرد: "بدون شک آینده به سوخت LNG که آلایندگی کمتری دارد تعلق دارد."

پتانسیل زیاد این سوخت در صرفه جویی هزینه‎ها و نیز انطباق با قوانین جدید آلایندگی کشتی‎ها، صنعت کشتیرانی را مجاب کرده است که پیش بینی کند تا سال 2020 میلادی تعداد کشتی‎های LNG سوز بیش از 2 برابر خواهد شد. در این میان صنعت کشتی‎های کروز پیش از دیگران به این سوخت روی می آورد.

هم اکنون سفارش ساخت 16 فروند کشتی LNGسوز کروز در جهان ثبت شده است که برابر با یک چهارم حجم سفارش های کشتی های کروز در انتظار ساخت است.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.