| کد خبر: 152691 |

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی رانندگان استان کرمانشاه :

◄ ناوگان مسافری عامل اصلی تلفات رانندگی نیست

یکی دیگر ازعوامل کشتار مردم کامیون‌های ساخت داخل است که از لحاظ ارتفاع استاندارد نیست، در کامیون‌های وارداتی دوسه ده اخیر مشاهده می‌شود ارتفاع سپر تا جاده به اندازه‌ای است که هیچ‌گاه روی سواری قرار نمی‌گیرد و نیز از جنس فایبرگلاس بوده که قدرت انعطاف دارد و در زمان برخورد، خودروی مقابل را ازصحنه پرت می‌کند.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی رانندگان استان کرمانشاه و عضو هیئت اجرایی خانه کارگر معتقد است برای کاهش کشته‌شدگان تصادفات رانندگی همه  باید احساس وظیفه کنند.

به گزارش تین‌نیوز، مختار داوودی در یک گروه مجازی در خصوص آمار بالای کشته‌شدگان در حوادث رانندگی نوشت: آمار سالی 17 هزار کشته در حوادث رانندگی واقعا فاجعه است و برای کاهش آن همه باید تلاش کنند. 

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری، خاطرنشان کرد: رانندگان به عنوان ساکنان اصلی جاده‌های کشور که بیشترین عمرشان را درجاده سپری می‌کنند  باید تلاش‌ خود را در این زمینه بیش‌تر کنند. 

وی با بیان این‌که درصد کمی از تصادفات رانندگی به ناوگان مسافری مربوط است، افزود: عوامل متعددی باعث شده که مردم کشورمان قربانی حوادث رانندگی شوند که یکی از این عوامل، بی‌کیفیتی خودروهای داخلی مثل پراید و پژو به دلیل بدنه ضعیف است و یا رانندگی با نیسان وانت است که از لحاظ زیربندی و مهار آن در سر پیچ و بارندگی بسیار مشکل دارد.

به گزارش تین‌نیوز، داوودی گفت: همچنین یکی دیگر ازعوامل تلفات بالای حمل‌ونقل جاده‌ای کامیون‌های ساخت داخل است که از لحاظ ارتفاع استاندارد نیست، در کامیون‌های وارداتی طی دو سه ده اخیر مشاهده می‌شود ارتفاع سپر تا جاده به اندازه‌ای است که هیچ‌گاه روی سواری قرار نمی‌گیرد و نیز از جنس فایبر گلاس بوده که قدرت انعطاف دارد و در زمان برخورد، خودروی مقابل را ازصحنه پرت می‌کند. 

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی رانندگان استان کرمانشاه و عضو هیئت‌اجرایی خانه کارگر تصریح کرد: درعوض کامیون‌های داخلی مثل بنز ده تن لیلاند، کامیون‌های دماغ‌دار عراقی که سپر آنها در ارتفاع قرار گرفته است، باعث می‌شوند با کوچکترین برخوردی و با سرعت کم خودروی سواری در زیر کوهی از آهن مچاله و در 90 درصد مواقع هم باعث مرگ سرنشینان شوند.

به گفته وی در کارخانه سازنده و وازرت صنعت ومعدن هم اراده‌ای که بخواهد با تعویض لاستیک 24 به22/5 ارتفاع را کم کنند و یا با استفاده از پوشش سپر فایبر مجازی متحرک، این مشکل راحل کنند، وجود ندارد و مالکان این دسته از کامیون‌ها هم به‌خاطر تردد در زمین‌های حمل میوه‌ و صیفی‌کاری همچنین معادن ماسه حاضر به این کار نیستند.

به گزارش تین‌نیوز، داووی خاطرنشان کرد: این در حالی است که متاسفانه وقتی حرف از آمار تلفات رانندگی می‌شود،همه نگاه‌ها به‌طرف اتوبوس است و شاید این ذهنیت توسط رسانه‌ها و پلیس شکل گرفته باشد چون هر زمان بحث کاهش تلفات مطرح بوده اتوبوس را مثال زده‌ و گفته‌اند برای کاهش تلفات، فلان طرح را برای اتوبوس‌ها داریم و هر طرح در مورد اتوبوس‌ها را با توجیه و چاشنی کم شدن مرگ‌ومیر اعلام کرده‌اند یعنی به‌طور غیر مستقیم اتوبوس‌ها را عامل اصلی نشان داده‌اند درصورتی که اتوبوس‌ها از عوامل اصلی نیستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.