| کد خبر: 149919 |

استانبول میزبان ۵۲۶ هزار ایرانی در ۸ ماه

ایرانیان رتبه دوم را در میان گردشگران بین‌المللی استانبول در اختیار دارند و تعداد گردشگران خارجی وارد شده به استانبول در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۷ افزایش ۸/ ۱۰ درصدی یافته است.

تین نیوز

ایرانیان رتبه دوم را در میان گردشگران بین‌المللی استانبول در اختیار دارند و تعداد گردشگران خارجی وارد شده به استانبول در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۷ افزایش ۸/ ۱۰ درصدی یافته است.

به گزارش وب‌سایت خبری «امید» از وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، در این مدت ۹۵/ ۶ میلیون نفر از توریست‌های خارجی از این شهر معروف ترکیه بازدید کرده‌اند و تنها در ماه اوت در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افزایش ۳/ ۳۷ درصدی رخ داده و تعداد گردشگران به ۲۴/ ۱ میلیون نفر رسیده است. بر اساس داده‌های رسمی موجود و به گزارش خبرگزاری آناتولی، مبادی برتر بازدیدکننده از استانبول به ترتیب آلمان با بیش از ۶۵۶ هزار نفر، ایران با ۵۲۶ هزار نفر و عربستان سعودی با ۴۱۳ هزار نفر بوده‌اند.

بازدیدکنندگان از کشورهای عرب که به استانبول آمده‌اند نیز با افزایش ۷/ ۳۶ درصدی بین ماه‌های ژانویه تا اوت امسال، به ۷۸/ ۱ میلیون نفر افزایش پیدا کرده‌‌اند. اغلب گردشگرانی که به استانبول وارد شده‌اند، از طریق فرودگاه‌های آتاتورک و صبیحه گوکچن و به ترتیب ۴۵/ ۵ و ۴۷/ ۱ میلیون نفر بوده‌اند. مجموع گردشگران خارجی وارد شده به این شهر در سال ۲۰۱۶ به ۲/ ۹ میلیون نفر می‌رسید و این در حالی است که این میزان در سال ۲۰۱۵ برابر با ۴/ ۱۲ میلیون نفر، در سال ۲۰۱۴ برابر با ۸/ ۱۱ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۳ برابر با ۴/ ۱۰ میلیون نفر بود.

 

منبع: وب سایت امید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.