| کد خبر: 149020 |

رضایی:

اتحاد بین ایران و عربستان لازمه تحقق حقوق جهان اسلام

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر رفع تنش میان ایران و عربستان، گفت: رفع اختلافات موجب تحقق حقوق جهان اسلام می‌شود در غیر این صورت منافع آمریکا در منطقه تامین می‌شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر رفع تنش میان ایران و عربستان، گفت: رفع اختلافات موجب تحقق حقوق جهان اسلام می‌شود در غیر این صورت منافع آمریکا در منطقه تامین می‌شود.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص راهکار رفع تنش میان ایران و عربستان و نقش وساطت عمان برای رفع این مناقشه، گفت: عربستان و ایران دو کشور تاثیرگذار در منطقه و جهان اسلام هستند، لذا نیاز جهان اسلام به رفع تنش و ایجاد روابط دوستانه بین این دو کشور است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم نیاز به وساطتت عمان برای رفع مناقشه میان عربستان و ایران ، تصریح کرد: رفع دشمنی و کاهش اختلافات در گام نخست می‌تواند به ایجاد روابط دوستانه بین ایران و عربستان کمک کند البته از وساطتت نیز باید استقبال کرد.

وی افزود: عربستان و ایران باید دیدگاه‌شان نسبت به یکدیگر را تغییر داده و نگاه مبتنی بر اتحاد را در پیش گیرند زیرا تحقق حقوق جهان اسلام تقویت اتحاد بین دو کشور است. بنابراین دامن زدن به اختلافات به ضرر جهان اسلام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آمریکایی‌ها قطعا مخالف همگرایی در منطقه هستند زیرا تنش‌ها به تامین منافع آنها کمک می‌کند اما تضرر جهان اسلام ایجاب می‌کند با وجود بداخلاقی بسیارِ عربستان با جمهوری اسلامی ایران ، باز باید به سمت همگرایی و اتحاد گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در خصوص علاقه‌مندی عمان برای وساطت بین ایران و عربستان یا آمریکا گفت: رایزنی ها و تماسها هست و دو کشور هر گاه نیاز به همکار باشد خواهند بود. البته درباره عربستان هنوز یک نگاه دقیق و روشنی نداریم و صداهایی که از ریاض شنیده می‌شود متفاوت است و هر از گاهی هم که درباره ایران صحبت می‌کنند در داخل خودشان تکذیب می‌شود. عربستان باید حتما گام‌های مثبتی را بردارد بخصوص درباره یمن که باید آن را به مردم یمن واگذار کند.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.