| کد خبر: 147925 |

همزمان با جدی‌تر شدن موضوع آلایندگی شهر تهران توسط کامیون‌ها مطرح شد

◄ معاون جدید حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، معضل کامیون‌ها را حل می‌کند؟

در ساعات پایانی شب و با خالی شدن شهر از انواع خودرو سواری، نوبت به حضور کامیون و خودروهای سنگن به منظور جابه‌جایی بار در شهری می‌رسد که آرامش تازه به دست آمده را از چشم شهر می‌گیرند و علاوه بر جولان در بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر تهران، آلایندگی بالای این دسته از خودروها باعث شده تا هشدارها در مورد آلودگی زودهنگام پایتخت جدی‌تر شود

تین نیوز

کامیون‌ها تا ساعت 23 اجازه تردد در معابر پایتخت را نخواهند داشت و پس از آن تا ساعت 6 صبح می‌توانند در معابر تهران تردد کنند و بدیهی است که در ساعات خارج از آنچه که گفته شد تردد کامیون ها ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود، اما کسی نمی‌گوید با کامیون‌های آلاینده برخوردی خواهد شد یا خیر؟

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معضل تردد کامیون‌ها در شب و عدم توجه به سلامت خودرو آن‌ها این روزها به چالشی بدل شده که بسیاری از کارشناسان و متخصصان شهری را به این فکر واداشته تا نسبت به رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرده و برای آن به دنبال راهکار باشند.

اما  در ساعات پایانی شب و با خالی شدن شهر از انواع خودرو سواری، نوبت به حضور کامیون و خودروهای سنگن به منظور جابه‌جایی بار در شهری می‌رسد که آرامش تازه به دست آمده را از چشم شهر می‌گیرند و علاوه بر جولان در بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر تهران، آلایندگی بالای این دسته از خودروها باعث شده تا هشدارها در مورد آلودگی زودهنگام پایتخت جدی‌تر شود.

براساس این گزارش، سال‌های زیادی است که به متاسفانه به سلامت خودروهای سنگین و عبور‌ومرور آن ها در ساعات پایانی شب کم‌تر توجه شده است؛  اما با تغییر و تحولات انجام‌گرفته در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ظاهرا موضوع کامیون و خودروهای سنگین در کانون توجه قرار گرفته و معاون حمل‌ونقل و ترافیک از آن به عنوان یک معضل یاد کرده است.

مساله تردد کامیون‌ها در شب تنها به آلایندگی بالای آنها ختم نشده  و بروز سوانح و واژگونی ناشی از سرعت بالای کامیون‌ها خود چالشی بسیار عمیق است که جان بسیاری از مردم را با خطر مواجه ساخته است، خالی شدن معابر از خودرو و باز بودن بزرگراه‌ها برای جولان دادن خودروهای سنگین در خیابان‌های خلوت، حوادثی را رقم زده که بعضا جبران‌ناپذیر نیز بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌باره گفته است: هرشب یک واژگونی خودرو در تهران داریم، این مهم باعث شده تا تهران جزو 5 شهر پراسترس منطقه باشد که بخشی از استرس آن ناشی از ترافیک است.

اخیرا، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، اشاره‌ای داشته به موضوع مهم آلایندگی بالای کامیون‌‌ها در شهر تهران و گفته است: « 51 درصد آلودگی شهر تهران فقط به خاطر وجود 20 هزار کامیونی است که شب ها وارد تهران می‌شوند، همکاران محیط‌زیست نباید اصل را فدای فرع کنند، اکنون برای مسائل مهم کارشناس نداریم اما برای مسائل فرعی تعداد زیادی کارشناس در سازمان وجود دارد و این امر نشان می‌دهد منابع به صورت بهینه تخصیص نیافته است و لذا باید به مقوله تردد کامیون‌ها وسلامت آنها توجه ویژه‌ای معطوف شود.»

به گزارش تین‌نیوز، اظهار نظرهای اخیر نشان از آن دارد که  معاینه‌فنی خودروهای سنگین تا به‌امروز متاسفانه خیلی جدی گرفته نشده و سوخت باکیفیتی نیز در اختیار این قبیل خودروها نیست و باید جایگزین مناسبی برای آن پیدا کرد . به نظر می‌رسد با اظهارات جدید محسن پورسیدآقایی معاون جدید حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، شرایط برای ساماندهی این معضل مهیا شده باشد. باید منتظر ماند و دید این معاونت چه ساز‌وکاری برای مقابله با این معضل کهنه تهران دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.