| کد خبر: 147105 |

انگلیس و هنگ کنگ روابط دریایی را ارتقا می دهند

انگلیس و هنگ کنگ یادداشت تفاهم تقویت همکاری‎های دریایی میان دو کشور را امضا کردند.

تین نیوز
انگلیس و هنگ کنگ یادداشت تفاهم تقویت همکاری‎های دریایی میان دو کشور را امضا کردند.به گزارش گروه بین الملل مانا، مقام‎های دولتی و دریایی انگلیس و هنگ کنگ در هفته بین‎المللی کشتیرانی لندن، تفاهم نامه تقویت همکاری‎های دریایی میان دو کشور را امضا کردند.

بر اساس این گزارش و به موجب تفاهم نامه سازمان های دریایی لندن و هیئت بندری و دریایی هنگ کنگ (HKMPB) در زمینه های گسترده ای از جمله فعالیت های تبلیغی و ترویجی، آموزش و به اشتراک‎گذاری بهترین روش ها در زمینه خدمات تجاری دریایی با یکدیگر همکاری می کنند.
این گزارش ادامه داد: این تفاهم نامه با حضور وزیر حمل و نقل و مسکن هنگ کنگ، رئیس سازمان خدمات حرفه ای دریایی لندن و وزیر انگلستان به امضا طرفین رسید.
بر همین اساس مدیر سازمان دریایی لندن گفت: انجمن های تجاری دو کشور با یکدیگر روابط تاریخی بسیار عالی و قدرتمند دارند. تقریباً 10 درصد شناورهای جهان از سوی هنگ کنگ مدیریت می شود یا مالکیت آنها بر عهدۀ این کشور است به گونه ای که میزبان یکی از بزرگترین بنادر هاب دنیا و مهمترین دروازۀ ورود به چین است. هر دو کشورانگلیس و هنگ کنگ پا را فراتر از مرزها گذاشته اند و امکان ورود متخصصان حرفه ای را برای شرکت های مالک دنیا، تجار و اجاره دهندگان فراهم می کند. هنگ کنگ و انگلیس با همکاری با یکدیگر می توانند در کنار هم رشد کنند، هر دو کشور هاب های تجاری و کشتیرانی بین المللی مهمی هستند که روحیه پیشرفت و کارآفرینی در آنها مشترک است.

شایان ذکر است، تجارت و لجستیک پایه اصلی اقتصاد هنگ کنگ است به گونه ای که 22 درصد از GDP و 20 درصد از میزان اشتغال را به خود اختصاص می دهد.
بخش خدمات رسانی تجاری دریایی انگلستان نیز که شامل خدمات کارگزاری، مالی، قانونی، آموزشی و بیمه می شود، 3.5 میلیارد پوند از اقتصاد این کشور را مدیریت می کند و 48 هزار و 600 فرصت شغلی را ایجاد کرده است.
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.