| کد خبر: 145924 |

سه راهی خشک تا گردنه خونیک پرتصادف ترین محور بیرجند - قاین

فرمانده پلیس راه قاین با بیان این که بیشترین تصادفات ما از لحاظ فوتی وجرحی مربوط به محور بیرجند- قاین است،گفت:پرتصادف ترین محوردراین مسیربین سه راهی خشک تا گردنه خونیک است .

تین نیوز

فرمانده پلیس راه قاین با بیان این که بیشترین تصادفات ما از لحاظ فوتی وجرحی مربوط به محور بیرجند- قاین است،گفت:پرتصادف ترین محوردراین مسیربین سه راهی خشک تا گردنه خونیک است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، کاظمی رئیس پلیس راه قاین در جلسه شورای ترافیک شهرستان با ارائه گزارشی از حوزه  راههای شهرستان گفت: در 5ماهه نخست امسال در تصادفات فوتی،16درصد ودر متوفیان60درصدکاهش داشته ایم ودر مجروحین تصادفات 31درصد متاسفانه رشد داشته ایم  

وی افزود: بیشترین تصادفات ما دراین مدت با 47درصد درراههای روستایی است که ناشی از عدم رعایت حق تقدم در تقاطع هاست وهمچنین 20درصد حوادث درراههای فرعی و33درصد تصادفات درراههای اصلی بوده است.

رئیس پلیس راه قاین درادامه گفت: 69درصد تصادفات ما ناشی از خواب آلودگی وحواس پرتی بوده است .

وی افزود: درسال گذشته 14درصد تصادفات به دلیل حق تقدم بود که امسال این میزان با توجه به آرام سازی هایی که در تقاطع های روستایی انجام شده است  به 6درصد کاهش یافته است اما هنوز هم این رقم قابل تامل است.

کاظمی بابیان این که بیشترین حوادث را سواری ها داشته اند گفت:50درصد تصادفات مربوط به سواریها،26درصد مربوط به موتور سیکلت بوده است وتصادف اتوبوس ومینی بوس دراین مدت در راههای شهرستان نداشته ایم.

رئیس پلیس راه قاین گفت: بیشترین زمان حوادث درجاده های قاین از 12ظهر تا 21شب بوده است که در بحث فرهنگ سازی بایدبه این موضوع توجه شود.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات جاده ای در راههای شهرستان مربوط به روزجمعه با 19درصد تصادفات بوده است ویکشنبه ما کم ترین تصادفات را داشته است

سرگرد کاظمی با بیان این که بیشترین تصادفات ما از لحاظ فوتی وجرحی مربوط به محور بیرجند- قاین است گفت:در حوادث ترافیکی وقایع مهمه راداریم که هرتصادفی که 5مصدوم ویا فوتی داشته باشد جزء وقایع مهمه است که در5ماه ابتدای سال از 5واقعه مهمه  4واقعه در محور بیرجند بوده است واز این تعداد 100درصد آن ناشی از سبقت وتجاوز به چپ بوده است ویک مورد هم در حوزه شهرستان قاین بوده است.

وی گفت: پرتصادف ترین محور بیرجند-قاین، بین سه راهی خشک تا گردنه خونیک است .

سرگرد کلظمی بابیان این که از 15شهریورتا2مهرماه آماده باش کامل هستیم گفت:امیدواریم که بتوانیم یک سفرایمنی را برای مسافرینی که در مسیر راههای شهرستان تردد می کنند فراهم کنیم.

فرمانده پلیس راه قاین ادامه داد: با نصب 6دوربین در محور قاین –گناباد شاهد کاهش تصادفات جاده ای بوده ایم ودر محور بیرجند هم دوربین ها فعال است ومیانگین سرعت گرفته می شود

وی اظهارداشت:باتوجه به آسیب شناسی هایی که داشته ایم ودر محور بیرجند 100درصد تصادفات ناشی از سبقت است لذا 45واحد گشت نامحسوس در دوشیفت  فعال خواهند بود وبدون اغماض با سبقت غیرمجاز برخورد خواهد شد وعلاوه برجریمه 200هزارتومانی 5نمره منفی برای شخصی و10نمره منفی برای عمومی اعمال خواهد شد .

وی بااشاره به سامانه سپهتن گفت:این سامانه در روی اتوبوس ها نصب شده است و از اول مهر ماه تاکسی ها وتانکرهاهم به چرخه این سامانه اضافه خواهند شد.

فرمانده پلیس راه قاین درادامه بیان داشت:ایجاد استراحتگاههای بین راهی در مسیرهای کویری مورد نیاز است وخواهش ما این است که دراین زمینه مسئولین مربوطه با ما همکاری داشته باشند.

سرگرد کاظمی ادامه داد:بین شهرک صنعتی ومیدان طلای سرخ به دلیل دوربرگردان های نا ایمن واژگونی خودرو زیاد داریم وباید یک اقدام اساسی صورت گیردوپیشنهاد ما این است که در جلوی شهرک صنعتی باکس ایجاد شود

وی گفت:مسیر کافه سوزنی تا شهرک ولیعصر قاین نیزمستعد حوادث مرگبار است وترددعابر پیاده دراین مسیر زیاد است وبارها گفته شده است که تاکسی ها دراین مکان مستقرنباشندویک ساماندهی برای تاکسی ها باید صورت گیرد.

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.