| کد خبر: 145547 |

زنده‌ایم، شانسی!

به تور زنگ زدیم و اعتراض که چقدر بی‌مسئولیت هستند، مدیر تور هنوز ایران تشریف نیاورده‌اند که پیگیر بشوند، طبق عادت تمام تقصیرها گردن راننده می‌افتد.

تین نیوز

علیرضا شیری* - ماجرای درگذشت تلخ دانش آموزان هرمزگان همه ما را متاثر و عزادار کرد و لازم دانستم با یک خاطره بسیار تازه، پرده‌هایی دیگر از بی مسئولیتی بعضی رانندگان و  تورهای مسافرتی را خاطرنشان کنم:

هفته گذشته دانشجویان دوره جامع توانگری را با خود به یک تور رفتینگ( رودخانه سامان شهرکرد)  بردیم. برای اطمینان خاطر حضورا در دفتر یک آژانس مسافرتی رفتیم و قرارداد بستیم.

مسافت تا رودخانه تقریبا 7.5 ساعت بود و بعد از انجام رفتینگ فوق العاده به سمت تهران راه افتادیم. ناگهان حول و حوش ساعت 22:30  ، پلیس اتوبوس را متوقف کرد و راننده را خواست و یک ستوان یک ناجا داخل اتوبوس را نگاهی زد و ماشین را به پاسگاه جاده کاشان قم منتقل کردند.

ما هم که کاملا گیج شده بودیم که قضیه چیست؟

 و حالا بشنوید شاهکارهای راننده را که پلیس برایم توضیح داد:

طبق قانون رانندگان اتوبوس روزی بیش از 8 ساعت اجازه رانندگی ندارند ( همه چیز با دستگاه نصب روی شیشه دست چپ راننده مونیتور میشود) راننده ما قطعا می‌دانسته است که  در تور یکروزه مسیر شهرکرد کل ساعتش را یک طرفه پر می‌کند و طبیعتا باید یک راننده کمکی می‌گرفته است( هزینه اش 80-100 هزار تومان بوده!) اما این کار را نکرده است. او سعی می‌کرد توقف‌های ما را عامل این ازدیاد ساعت معرفی کند که پلیس گفت ابدا سرعت‌های زیر 30 کیلومتر و توقف‌ها جزو این 8 ساعت محسوب نمی‌شود.

فاجعه بزرگتر این بود که تور لیدر ما هم که از این قانون خبر داشته، جلوی راننده را در ابتدای تور نگرفته است و وقتی راننده از اتوبان اصلی کاشان تهران به جاده قدیم کاشان قم می‌رود  که مثلا پلیس را میانبر بزند، تذکر نمی‌دهد و متاسفانه علیرغم ایست پلیس در پاسگاه، باز کار خاصی نکرده، حداقل به من خبر نداده ! ( ما در انتهای اتوبوس با بچه‌ها مشغول خاطره گویی بودیم) و لذا پلیس حساس می‌شود و اقدام به توقف اتوبوس می‌کند.

پلیس دفترچه این راننده خاطی را ضبط کرد و تا راننده کمکی از کاشان نیامد، اجازه حرکت نداد ( بسیار قاطع) متاسفانه راننده کمکی در عوارضی قم پیاده شد ( چون 8 ساعت راننده اصلی reset شد) و این راننده خسته ماشین را تا تهران آورد با کلی نگرانی ما و اقدامات پیشگیرانه ضد خواب که توسط ما اعمال شد که همه مان را به کشتن ندهد.

متاسفانه وقتی ما را ساعت 4:30 پیاده کرد، رفت دنبال سرویس بعدی که مربوط به کارمندان یک نهاد نظامی بود...بیچاره پرسنل آن نهاد.

به تور زنگ زدیم و اعتراض که چقدر بی‌مسئولیت هستند، مدیر تور هنوز ایران تشریف نیاورده‌اند که پیگیر بشوند، طبق عادت تمام تقصیرها گردن راننده می‌افتد فقط شانس ما این بود که به خاطر پافشاری افسر وظیفه شناس پاسگاه کاشان قم، هنوز نمرده‌ایم. نام این آژانس مسافرتی وظیفه شناس: چل چراغ راه سفر

* برگرفته از صفحه اینستاگرام علیرضا شیری استاد دانشگاه و آموزش دیده در روانشناسی عمقى

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.