| کد خبر: 143517 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ وقتی وزیر راه باید پاسخگوی عملکرد شهرداری باشد

بررسی صلاحیت وزرای کابینه دوازدهم علیرغم اعلام دو هفته‌ای برای رسیدگی به آن در کمتر 5 روز با تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پایان خوشی پیدا کرد و با جلب اعتماد بیش 99 درصد از کاندیدهای وزرات با رای قاطع توانستند به پاستور راه پیدا کنند.

تین نیوز

بررسی صلاحیت وزرای کابینه دوازدهم علیرغم اعلام دو هفته‌ای برای رسیدگی به آن در کمتر 5 روز با تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پایان خوشی پیدا کرد و با جلب اعتماد ۱۶ نفر از کاندیداهای وزرات با رای قاطع توانستند به پاستور راه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مباحث زیادی در 5 روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نظر خبرنگاران را به خود جلب کرد و پیرامون حواشی نیز سخن زیاد به میان آورده شد، اما نکته‌ای که توجه این شبکه خبری را به خود جلب کرد، سخنان مخالفان عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود که به منظور زیر سوال بردن خدمات وی، حمل‌ونقل شهری را پیش کشیدند که بنا بر اذعان همگان اساسا ارتباطی با این وزارتخانه و کارهای مربوط به آن ندارد.

یکی از مخالفانی که صبح شنبه از تریبون مجلس در مخالفت با آخوندی سخن گفت، نماینده مردم جنوب استان بوشهر در بخشی از سخنان خود، با زیر سوال بردن برخی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دوران تصدی‌گری آخوندی اشاره‌ای داشت به حمل‌ونقل و این‌که تنها در چهار سال گذشته به حمل‌ونقل ریلی توجه داشته و حمل‌ونقل عمومی از دید وی مغفول مانده است.

پس از ایشان محبی‌نیا که در مقام موافق ادامه کار وزیر راه به پشت تریبون مجلس راه پیدا کرد، با اشاره به این نکته که تجهیز و توسعه حمل‌ونقل عمومی برعهده شهرداری شهرها است و وزارت راه در عرق و قانون مسئول رسیدگی به این بخش نیست، یادآور شد، دوستان توجه داشته باشند، در ابراز مخالفت خود، به مواردی استناد کنند که برحسب قانون بتوان در دادن رای به آن استناد کرد.

براساس این گزارش، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اما، برحسب وظیفه ذاتی خود تحت نظر وزارت راه‌وشهرسازی اقدامات خوبی به منظور نوسازی ناوگان بین شهری حمل بار و مسافر به انجام رسانده که گویا، مخالفان به دلیل تعجیل در ابراز نظرات خود، از این مهم غافل شده و انتظاری را از وزیر راه مطرح کردند که، ماهیت این وزراتخانه اساسا، ارتباطی با آن موضوع ندارد.

به گزارش این شبکه خبری، ظاهرا این نکته از دید عزیزان نماینده مغفول مانده که، عباس آخوندی در بهمن‌ماه سال گذشته به منظور نوسازی و تجهیز ناوگان بار و حمل مسافر کشور به سوی بخش خصوصی رفته تا با همکاری این بخش تاثیرگذار، سعی در تسریع کار داشته است و در این مراسم اظهار داشته که، 70 هزار کامیون فرسوده در 5 سال از رده خارج خواهند شد و در این مدت رقم نوسازی عددی قابل توجه خواهد رسید.

ورود رنو فلوئس به ناوگان تاکسیرانی بین‌شهری از موضوعاتی است که از دید برخی مخالفان به‌دور ماند و در قضاوت نادیده گرفته شد.

دلیل این‌که چرا مطالبه تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از وزیر راه وشهرسازی شد، بر ماپوشیده است، اما چرا باید ماموریت شهرداری به وزارتخانه راه و شهرسازی نسبت داده شود دارای ابهامی است که باید پاسخ آن را از عزیزی پرسید که این بحث را طرح کرده است.

راه‌اندازی معاونت حمل‌ونقل در سال گذشته در وزارتخانه راه‌وشهرسازی و اهتمام به جهت همراهی با شهرداری و عدم همکاری بخش ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری با آن، یکی دیگر از دلایلی است که نشان از توجه وزیر راه به این مهم دارد که، از نگاه مخالفان وی در ایام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دکتر روحانی از سوی مجلس دور ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خدا شما رو برای آخوندی حفظ کنه