| کد خبر: 142891 |

برای تولید داخلی و اشتغال باید دست به اصلاحات ساختاری بزنیم

کرباسیان گفت: نفتی بودن اقتصاد ایران و دولتی بودن اقتصاد کشور و رانتی و سیاست زدگی اقتصاد از مشکلات اقتصاد ایران است. اگر بخواهیم شاهد افزایش تولید داخلی و اشتغال باشیم چاره ای نداریم جز اینکه دست به اصلاحات ساختاری بزنیم. این کاری بزرگ است.

تین نیوز

کرباسیان گفت: نفتی بودن اقتصاد ایران و دولتی بودن اقتصاد کشور و رانتی و سیاست زدگی اقتصاد از مشکلات اقتصاد ایران است. اگر بخواهیم شاهد افزایش تولید داخلی و اشتغال باشیم چاره ای نداریم جز اینکه دست به اصلاحات ساختاری بزنیم. این کاری بزرگ است.

مسعود کرباسیان در دفاع از برنامه‌های خود برای وزارت اقتصاد گفت: در شرایط کنونی همگی خواستار بهبود وضع ایران هستیم. در چهار سال گذشته دولت موفق شد با پشتیبانی ارکان نظام، اقتصاد را از شرایط بحرانی خارج کند. رشد ۱۲.۵ درصد و تورم تک رقمی و سازماندهی به بازار مالی و از سیاست‌های دولت یازدهم بود. این دستاورد مهمی است و باید از آن صیانت کرد.

او از طیب‌نیا تشکر و قدردانی کرد و گفت: شاغل شدن جوانان همان طور که رییس جمهور اشاره داشت؛ خصوصا تحصیل‌کرده‌ها و افزایش قدرت تولید ملی، از مولفه‌های سیاست های اقتصاد مقاومتی و  شعار امسال است. آن سیاست‌ها و این شعار واکنش راهبردی به اصلی‌ترین مشکلات اقتصاد یعنی ضعف روحیه تولیدی و بیکاری است. 

کرباسیان نفتی بودن اقتصاد ایران، دولتی بودن اقتصاد کشور، رانتی و سیاست‌زدگی اقتصاد را از مشکلات اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم شاهد افزایش تولید داخلی و اشتغال باشیم چاره‌ای نداریم جز اینکه دست به اصلاحات ساختاری بزنیم. این کاری بزرگ است که در دولت یازدهم شروع شده و باید با شتاب بیشتر ادامه یابد. معتقدم ماموریت وزارت اقتصاد عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در برنامه ششم توسعه تجلی یافته است. سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تجلی تجربه ملت ایران در آسیب شناسی اقتصاد و راه‌های حل آنها و برنامه‌ای میان مدت است.

وزیر پیشنهادی اقتصاد خاطرنشان کرد: با تجربه‌ای که از سال‌های حضور در اصلی‌ترین مجامع سیاست گذاری اقتصادی داشتم و سه دهه حضور در مدیریت اقتصادی، این‌ موارد را تبدیل به برنامه عملیاتی خواهم کرد و تلاش خود را برای اجرای آن متمرکز می‌کنم. آمده‌ام تا برنامه‌های مصوب برای تولید داخلی و کاهش بیکاری را عملیاتی کنم تا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنم. این با عزم عمومی و مشارکت شما نمایندگان شدنی است.

کرباسیان با بیان اینکه خوشبختانه سند برنامه ششم توسعه که توسط مقام رهبری ابلاغ شده و بر مبنای اقتصاد مقاومتی ذکر شده شاخص‌های کمی آن گفته شده گفت: من چیزی جدای از آن نباید داشته باشم. ضریب جینی و شاخص‌های کلان متغیرهای اقتصادی و منابع مالی از جمله این شاخص‌های کمی‌اند.

او افزود: همچنان که گفته شده معاونت نظارت مجلس درجه انطباق برنامه کاندیدا با برنامه ششم را بالا تشخیص دادند و اگر جایی انحراف هست به دیده منت باید اصلاح شود. 

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.