| کد خبر: 142746 |

کابینه دوازدهم زمینه تحقق شعارهای ریاست جمهوری را فراهم کند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه کابینه دولت دوازدهم باید محقق کننده شعارهای ریاست جمهوری در انتخابات باشد، گفت: حفظ وزرای کارآمد دولت باعث شده که پیشرفت هایی که در دولت یازدهم به دست آمده در دولت فعلی نیز استمرار داشته باشد.

تین نیوز

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه کابینه دولت دوازدهم باید محقق کننده شعارهای ریاست جمهوری در انتخابات باشد، گفت: حفظ وزرای کارآمد دولت باعث شده که پیشرفت هایی که در دولت یازدهم به دست آمده در دولت فعلی نیز استمرار داشته باشد.

 بهروز نعمتی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 24 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات برنامه های دولت دوازدهم با اشاره به برگزاری هرساله انتخابات در ایران گفت: کشورهای مختلف آرزوی برگزاری یک دوره انتخابات در کشور خود را دارند در حالیکه در ایران هر سال انتخابات برگزار می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اوایل انقلاب خیلی ها به دنبال سلب جمهوریت و اسلامیت از ایران بودند، افزود: امام (ره) فرمودند جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر، خوشبختانه در انتخابات اخیر هم دکتر روحانی با بیش از 24 میلیون رأی منتخب مردم شد اما امروز وی رئیس جمهور همه مردم ایران است.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیاتی که از کابینه قبل و فعلی دارم می دانم که شعارهای انتخاباتی محقق می شود.

نعمتی با بیان اینکه به طور حتم اعتدال که یکی از شعارهای اصلی رئیس جمهور در دوره انتخابات بوده در کابینه نیز نمود خواهد داشت، افزود: انتظار ما از وزرای پیشنهادی که عموما چهره های خدمتگزاری هستند این است که از حاشیه ها پرهیز کرده و بیشتر به متن موضوعات بپردازند.

وی ادامه داد: اکثر عزیزانی که امروز به عنوان اعضای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم معرفی شده اند افرادی هستند که از نقاط قوت بسیار خوبی در موضوعات تخصصی خود برخوردار هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به محمدجواد ظریف به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آقای ظریف جزو نفرات لیدر وزارت خارجه بودند و خوشبختانه اقداماتی را که در طول دولت یازدهم انجام داده امروز به نتیجه رسیده است.

وی با یادآوری معرفی دوباره بیژن نامدار زنگنه به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت افزود: آقای زنگنه یکی از نیروهای تلاشگری است که در ایام مختلف تلاش های بسیاری در دولت داشته به ویژه در قرارداد اخیری که با توتال منعقد کرده است.

نعمتی ادامه داد: حفظ وزرای کارآمد دولت باعث شده که پیشرفت هایی که در دولت یازدهم به دست آمده در دولت فعلی نیز استمرار داشته باشد، به طور حتم 9 وزیری که در دولت یازدهم خدمت کردند و امروز بار سنگین دولت دوازدهم بر دوش آن ها است وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه کابینه دولت دوازدهم باید محقق کننده شعارهای ریاست جمهوری در انتخابات باشد، تصریح کرد: 9 وزیر جدید دولت دوازدهم نیز باید هم پای سایر وزرای قبلی در راستای تحقق شعارهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی تلاش کنند.

نعمتی با اشاره به معرفی محمدجواد آذری جهرمی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات گفت: انتخاب جوان برای تصدی این وزارتخانه مایه نشاط در جامعه و کشور شده است.

وی ادامه داد: آقای آذری جهرمی در حوزه زیرساخت وزارت ارتباطات زیر نظر آقای واعظی فعالیت کرده و توفیقات خوبی حاصل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در عرصه سیاست داخلی وزرایی که معرفی شده اند، انسان های با تجربه و توانمندی هستند، افزود: وزرای پیشنهادی در عرصه های مختلف عملکردهای مناسبی داشته اند و می توانند مثمر ثمر برای کشور باشند.

نعمتی ادامه داد: انتظار ما از وزرای پیشنهادی این است که حقوق شهروندی مورد توجه قرار بگیرد و منشور شهروندی از سوی وزارت کشور به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه باید به گونه ای رفتار کنیم که برخی از افرادی که مسئول نیستند و تصمیمات غیر مسئولانه ای به دولت تحمیل می‌کنند این افراد به نام نظام مشکلاتی را ایجاد نکنند، گفت: متاسفانه ما در مجامع بین المللی در خصوص حقوق شهروندی مورد سوال هستیم باید حقوق شهروندی در این رابطه مورد توجه واقع شود.

نعمتی با بیان اینکه دولت باید به صورت سالانه موضوعات مختلف را پیگیری کند، تصریح کرد: پیگیری برنامه هایی همچون برنامه ششم توسعه برای اثرگذاری در بین مردم از سوی دولت لازم است.

وی ادامه داد: واقع گرایی و واقع بینی از سوی دولت به برنامه ها و اسناد بالادستی اصل مهمی است و دولت باید به مشکلاتی که در کشور وجود دارد به ویژه مشکلات اقتصادی به صورت برنامه محور باید نگاه کند.

نعمتی خطاب به رئیس جمهور افزود: تعهد و پایبندی به شعارهای زمان انتخابات ریاست جمهوری لازم است.

وی با انتقاد از وجود برخی صداهای ناکوک در بدنه بعضی از وزارتخانه ها گفت: متاسفانه در وزارتخانه های اقتصادی و بهداشت صداهای ناکوکی شنیده می شود لذا لازم است تیم واحد و مدیریت منسجم برای این دو مجموعه در نظر بگیرد.

نعمتی با انتقاد از بی توجهی دولت به بانوان، جوانان و اقوام که در انتخابات به دولت کمک های شایانی کرده اند، افزود: توقع مردم از دولت به جا بوده از این رو لازم است به انتظارات آن ها گوش کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خواستار توجه جدی دولت به حقوق شهروندی شد و گفت: با توجه به حقوق شهروندی از حقوق بشری که برخی نهادهای غیرمذکور به دست دشمنان انقلاب می دهند باید حتما جلوگیری شود.

نعمتی با اشاره به ابر چالش های کشور افزود: اشتغال، بیکاری، عدم رونق اقتصادی در کشور و همچنین موضوعات مختلف اجتماعی از مهم ترین چالش های کشور است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از این وزارتخانه توقع می رود که مشکلات مجموعه های صنعتی که امروز با مشکلات متعددی گرفتار هستند را هر چه سریع تر رفع کنند و بحث نقدینگی و خصوصی سازی این مجموعه ها را در دستورکار خود قرار دهند./

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.