| کد خبر: 142308 |

موسسه drewry اعلام کرد؛

◄ رشد تجارت برای حمایت از نرخ حمل‌ونقل تانکرها کافی نیست

موسسه drewry اعلام کرد: صادرات نفت خام از ایالات متحده و نیجریه نرخ حمل‌ونقل تانکری را بالا نخواهد برد.

تین نیوز

موسسه drewry اعلام کرد: صادرات نفت خام از ایالات متحده و نیجریه نرخ حمل‌ونقل تانکری را بالا نخواهد برد.

به گزارش تین‌نیوز و یه نقل از موسسه drewry، با توجه به پیش‌بینی کاهش صادرات خاورمیانه، افزایش صادرات بلند مدت نفت خام از ایالات متحده و نیجریه برای افزایش نرخ حمل‌ونقل تانکری کافی نخواهد بود.

اگر چه کاهش ناگهانی در روند رشد تقاضای نفت و کاهش میزان موجودی به دلیل کاهش تولید در اوپک، تجارت جهانی نفت را مختل کرده است، اما اثرات تولید پایین اوپک تا حدودی با افزایش تجارت بلند متعادل می‌شود. با عرضه پایین‌تر در خاورمیانه، تولیدکنندگان آسیایی واردات خود را از ایالات متحده، برزیل و نیجریه افزایش داده‌اند.

افزایش تولید آمریکا در سال جاری میلادی منجر به افزایش صادرات نفت خام این کشور در مقایسه با روند قبلی کاهش واردات و افزایش تولید می‌شود. صادرات نفت آمریکای در سال جاری به میزان 0.9 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این در حالی است که میزان واردات این کشور ثابت مانده است.

پیش‌بینی می‌شود میزان تولید آمریکا در سال‌های آینده به بالاترین میزان خود برسد و بیشترین میزان این تولید نیز توسط آسیا خریداری شود. این در درازمدت به معنای تاثیر مثبت بر تقاضای بازار تانکرها خواهد بود.

به همین ترتیب، انتظار می‌رود افزایش صادرات بلند مدت از نیجریه و برزیل به آسیا به افزایش نرخ برای شناورهای تانکری بیانجامد. پیش‌بینی می‌شود تولید نفت‌خام نیجریه حداقل 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش داشته باشد

با این حال انتظار می‌رود این افزایش تولید، برای افزایش نرخ‌بهره‌وری تجارت جهانی نفت کافی نخواهد بود. زیرا تجارت جهانی نفت به دلیل کاهش موجودی و کاهش روند رشد تقاضای نفت محدود خواهد شد.

راجش ورما تحلیلگر ارشد drewry در این باره می‌گوید: در حالی که انتظار می‌رود تجارت جهانی نفت در بازه زمانی سال‌های 2017-19 حدود 6 درصد افزایش داشته باشد، تقاضی در بخش حمل‌ونقل به دلیل افزایش تجارت‌های درازمدت رشد 7 درصدی را تجربه خواهد کرد. با توجه به افزایش 13 درصدی عرضه در این دوره زمانی، نرخ حمل‌ونقل بیش از پیش کاهش خواهد یافت.» 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.