| کد خبر: 141504 |

عملکرد مهم ترین کریدور دریایی جهان در سال جاری

علیرغم چالش های اقتصادی جهانی در دو سال اخیر، کانال سوئز هم چنان جایگاه خود به را عنوان مهم ترین و سریع ترین کریدور حمل و نقل دریایی حفظ کرده است.

تین نیوز

علیرغم چالش های اقتصادی جهانی در دو سال اخیر، کانال سوئز هم چنان جایگاه خود به را عنوان مهم ترین و سریع ترین کریدور حمل و نقل دریایی حفظ کرده است.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا محب ممیش Mohab Mamish رئیس کانال سوئز در دومین سالگرد بازگشایی کانال توسعه یافته سوئز گفت: علیرغم اینکه طی دو سال گذشته چالش های اقتصادی سایه خود را بر جهان افکنده است، اما این کانال هم چنان جایگاه مهم ترین و سریع ترین کریدور حمل و نقل دریایی را در غبضه خود دارد.

وی در ادامه افزود: در هفت ماه نخست سال جاری میلادی، درآمد کانال سوئز به دو میلیارد و 940 میلیون دلار، معادل 52 میلیارد و 500 میلیون پوند مصر افزایش یافت، رقمی که افزایش 19 میلیون دلاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.


علاوه بر این، درآمد 427 میلیون و 200 هزار دلار کانال سوئز در ماه ژوئن سال جاری میلادی به 446 میلیون و 300 هزار دلار در ماه جولای افزایش یافت، در ماه جولای سال گذشته درآمد 429 میلیون دلاری به ثبت رسیده بود. 


لازم به ذکر است، تعداد 9 هزار و 949 شناور در هفت ماه نخست سال جاری میلادی از کانال سوئز عبور کرده اند که نسبت به تعداد شناورهای عبوری در مدت مشابه سال گذشته، رشد 2.1 درصدی را به نمایش می گذارد.


ناگفته نماند، از ماه مارس تا جولای سال جاری میلادی تعداد هفت هزار و 294 کشتی ها از کانال سوئز تردد کردند که نسبت به هفت هزار و 21 کشتی در مدت مشابه سال گذشته، رشد سه درصدی را به نمایش می گذارد. 


افزون بر این، ظرفیت تناژ جابجا شده در هفت ماه نخست سال جاری میلادی به 585 میلیون و 600 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 4.3 درصد افزایش را به همراه داشت.


در ادامه این گزارش آمده است: در ماه آگوست سال 2015، مصر یک آبراه جدید به مساحت 35 کیلومتر را در امتداد کانال 190 کیلومتری اصلی سوئز باز کرد.


آبراه مصنوعی جدید که بخشی از طرح گسترش بندر سوئز، تسهیل تردد کشتی ها و ساخت مناطق صنعتی بزرگتر است، برای افزایش پروفایل بین المللی مصر و تبدیل این کشور به عنوان هاب اصلی تجارت طراحی می شود. 


رئیس کانال سوئز با اشاره به اینکه تمامی تجارت کانتینری بین آسیا و اروپا از طریق این کانال عبور می کند، گفت: سهم کانال برای عبور کشتی های کانتینری بین ساحل شرقی آمریکا و آسیای جنوب شرقی به 52 درصد در سال گذشته افزایش یافت، این در حالی است که در سال 2006 سهم مذکور تنها 25 درصد بوده است.


این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه کانال سوئز در سال جاری میلادی شاهد بهبود ترافیک تجاری بین المللی بوده است، خاطر نشان ساخت: کانال سوئز زمان ترانزیت شناورهایی که از شمال می آیند را به مدت هفت سال تقلیل داده است. 


کانال سوئز دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می کند و در سال 1869 میلادی پس از ده سال ساخت جهت تردد کشتی ها گشایش یافت.


این گزارش در پایان نوشت، کانال سوئز یکی از مهم ترین آبراههای در جهان است، چرا که به کشتی ها اجازه تردد بین اروپا و آسیای جنوبی بدون نیاز به تردد در اطراف آفریقا را فراهم می کند، از این رو، فاصله سفر دریایی بین اروپا وهند در حدود هفت هزار کیلومتر کوتاهتر می شود.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.