| کد خبر: 141325 |

آخرین گزارش حوادث دریایی جهان منتشر شد

گزارش بررسی حوادث دریایی در سال 2016 میلادی از سوی هیئت بررسی حوادث دریایی بریتانیا و هیئت ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا منتشر شد.

تین نیوز

گزارش بررسی حوادث دریایی در سال 2016 میلادی از سوی هیئت بررسی حوادث دریایی بریتانیا و هیئت ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا منتشر شد.

به گزارش گروه بین الملل مانا، هیئت بررسی حوادث دریایی بریتانیا (MAIB) و هیئت ایمنی حمل و نقل آمریکا (NTSB) در دو گزارش جداگانه به بررسی حوادث دریایی در سال 2016 میلادی پرداختند.

بر اساس این گزارش، MAIB در گزارش سالانۀ خود از ثبت 987 حادثه که 750 شناور تجاوری را درگیر کرد در سال گذشتۀ میلادی خبر داد که در این میان حوادث غرق شناور ماهیگیری Louisa در ساحل Mingulay در منطقۀ Outer Hebrides که منجر به مفقود شدن سه نفر از چهار خدمۀ آن شد، به گل نشستن دکل نیمه شناور TransoceanWinner در جزیرۀ Lewis و شناور غول پیکر کانتینری CMA CGM Vasco de Gama در Solent از برجسته ترین حوادث بودند. 

افزون بر آن، MAIB خبر غرق شدن شناور باری ثبت شده Cefjord را پوشش داد که در آن تمامی هشت خدمه مفقود شدند.

از سوی دیگر، NTSB در گزارشی جداگانه به بررسی 27 حادثۀ مهم در سال 2016 میلادی پرداخته بود. بر همین اساس، این هیئت توانست پس از غرق شدن شناور El Faro و انجام سه عملیات بررسی مستقل و بازیابی سفر پس از مدتی طولانی سرانجام در سال 2016 میلادی دستگاه VDR شناور را پیدا کند. متخصصان در آزمایشگاه ضبط NTSB مکالمات خدمه را به شکلی سندی آماده کردند که با وجود صدای تندباد و وضعیت نامساعد جوی دریا به سختی پیاده شد. گزارش نهایی هنوز آماده نشده است.

شناورهایی که در لیست NTSB Safer Seas Digest منتشر شده در جدول ذیل آمده است به گونه ای که در مجموع و در بین شناورهای باری (فله بر و کانتینربر) هفت حادثه گزارش شد که شامل حریق در دو فروند و تصادم در پنج فروند دیگر بود. 
 
افزون برآن، شناورهای صیادی نیز در مجموع تعداد 10 حادثه را ثبت کردند که به گل نشستن سه فروند شناور، حریق در دو فروند، تصادم دو فروند، سیلاب دو فروند و یک فروند توقیف را در برمی گیرد. 
 
شناورهای فراساحل نیز سه حادثه را در مجموع به ثبت رساندند که برخورد شناورها با یکدیگر را نشان می دهد. 
شناورهای یدک کش و بارج بیشترین میزان حادثه را با ثبت 14 مورد نشان می دهند که شامل 12 برخورد، یک حریق و یک شناور گرفتار در سیلاب می شود.
 
در بین تانکرها نیز سه حادثه ثبت شد که هر سه در اثر برخورد شناورها بوده است.
نام یک شناور تفریحی و یک کشتی عمومی که منجر به از دست دادن جان تمامی خدمه آن شد نیز در این جدول به چشم می خورد. 
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.