| کد خبر: 141401 |

ناگفته‌هایی از دانشگاه آزاد، قالیباف، شورای‌شهر و بی‌معرفتی درباره آیت‌الله

وبلاگ محسن هاشمی رفسنجانی-به نظر بنده نباید نسبت به این موضوعات حساسیت زیادی داشت. یاد و خاطره آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در دل مردم ایران، آن‌چنان زنده است که ایشان نیازی به ذکر نام در مجامع رسمی ندارند. آنچه مهم است، زنده نگه داشتن راه هاشمی و سیره ایشان در دفاع از حقوق مردم، عقلانیت و اعتدال است که امیدواریم سرلوحه عملکرد دولت دوازدهم قرار گیرد.

تین نیوز

وبلاگ محسن هاشمی رفسنجانی-به نظر بنده نباید نسبت به این موضوعات حساسیت زیادی داشت. یاد و خاطره آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در دل مردم ایران، آن‌چنان زنده است که ایشان نیازی به ذکر نام در مجامع رسمی ندارند. آنچه مهم است، زنده نگه داشتن راه هاشمی و سیره ایشان در دفاع از حقوق مردم، عقلانیت و اعتدال است که امیدواریم سرلوحه عملکرد دولت دوازدهم قرار گیرد.

(در پاسخ: «چه پاسخی برای آنهایی دارید که علت اصلی رأی‌دادنشان شهردار شدن شما بود؟»):

حفظ انسجام شورا به تعیین گزینه برای شهرداری اولویت دارد و بنده در جلسه معرفی گزینه‌ها از دوستان همکار در شورای پنجم خواستم که به احترام نظر اکثریت شورا مبنی بر اینکه کسی از داخل شورا به عنوان گزینه طرح نشود، اسم بنده را ننویسند.

(درباره عملکرد دکتر ولایتی در مقابله با اندیشه آیت‌ا... هاشمی):

نگرانی‌ها و انتقاداتی از طرف دانشجویان، مدیران و رسانه‌ها در این مورد به بنده منتقل شده، اما هنوز فرصت صحبت کردن با دکتر ولایتی در این‌باره فراهم نشده است. البته در کشور ما معمولا تصمیمات و رویه‌ها، صرفا به‌صورت فردی نیست و با تعامل نهادها و مسئولان مختلف انجام می‌شود، اما می‌توان با تدبیر بهتری حرکت کرد که در جامعه نگرانی و حساسیت نسبت به مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد به وجود نیاید.

(درباره این که «برخی افراد تهران را پیش‌خور کردند»):

با توجه به بحران نقدینگی شهرداری تهران، این روش در سالیان اخیر به میزان بیش از حد و زیادی مورد استفاده قرار گرفته و مقادیر قابل‌توجهی تراکم شناور یا هولوگرام در دستان پیمانکاران و طلبکاران شهرداری وجود دارد که به شهرداری در دوره آینده بار مالی وارد می‌کند، اولا باید میزان دقیق تراکم شناور یا پرداخت‌های غیرنقد شهرداری روشن شود که متاسفانه هنوز گزارشی از این موضوع نداریم و ثانیا در جهت کنترل و کاهش این شیوه اقدامات موثر صورت گیرد.

(در پاسخ: «برخی معتقدند محسن هاشمی محافظه‌کار است و در برابر برکناری یاسر سکوت می‌کنید.»)

برادرم یاسر، از دانشگاه آزاد عزل نشد، بلکه طبیعی است فرد جدیدی که به رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه شده است، مسئول دفتر خود را انتخاب کند. شاید اگر این فرایند با مدیریت و تدبیر بهتری در هر دو طرف صورت می‌گرفت، این میزان حساسیت و نگرانی در جامعه و دانشگاه ایجاد نمی‌شد، البته  مشی آیت‌ا... هاشمی، سکوت و گذشت درباره مسائل شخصی و اعضای خانواده ایشان بود.

 

در تهران ساختمان‌هایی شبیه پلاسکو به‌وفور دیده می‌شود که باید به‌صورت علمی و مدون بررسی و از لحاظ آسیب‌پذیری در برابر حوادث طبقه‌بندی و اولویت‌بندی شوند و مورد ایمن‌سازی قرار گیرند... مدیریت بحران در تهران نیاز به هماهنگی بیشتر، تخصیص منابع و افزایش عمق کارشناسی در جنبه‌های گوناگون دارد،.. در بروز بحران عمدتا رفتارهای هیجانی و احساسی و قهرمانانه دیده می‌شود، اما محور اصلی باید فعالیت‌های علمی و مدیریتی قبل از بروز بحران و ایجاد فرایندهای بهینه و جامع باشد.

 

بیش از 73‌هزار نفر در شهرداری تهران و شرکت‌های وابسته فعالیت دارند و نمی‌توان به‌صورت شتابزده و نسنجیده با آنها برخورد کرد، چراکه به بروز اختلال در عملکرد شهرداری، بحران‌های سیاسی، پیامدهای قضائی و مشکلات اجتماعی خواهد انجامید... حدود 200‌هزار نفر هم در فعالیت‌های برون‌سپاری شهرداری مشغول فعالیت هستند که این حوزه می‌تواند بخشی از پرسنل شهرداری را جذب کند.

اختلاف در اینکه مجموعه بدهی شهرداری تهران چه میزان است ناشی از تعاریف متفاوت در نوع بدهی و سررسید شدن یا تبدیل آن به تراکم شناور است و به نظر می‌رسد حجم بدهی‌های قطعی و سررسیدشده و تبدیل‌نشده شهرداری تهران در حدود 20‌هزار میلیارد تومان و میزان کل بدهی‌ها با احتساب تعهدات آینده و تبدیل‌شده به حدود 60‌هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود.

 

محسن هاشمی

وبلاگ‌نویس
منبع: روزنامه آرمان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.