| کد خبر: 140880 |

گردش مالی صنایع دریایی تا 14 سال آینده سه هزار میلیارد دلار خواهد بود

معاون وزیر دفاع گفت: گردش مالی صنایع دریایی تا 14 سال آینده سه هزار میلیارد دلار خواهد بود.

تین نیوز

معاون وزیر دفاع گفت: گردش مالی صنایع دریایی تا 14 سال آینده سه هزار میلیارد دلار خواهد بود.

 
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، امیر دریادار رستگاری عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دریایی و شیلات در منطقه آزاد انزلی با قدردانی از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: مناطق آزاد نقش مهمی در اقتصاد منطقه و کشور دارند.
 
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری نیازمند سه رکن اساسی است، افزود: ثبات سیاسی و امنیتی از جمله مهم‌ترین ارکان سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بوده و تا 14 سال آینده گردش مالی صنایع دریایی سه هزار میلیارد دلار خواهد بود که 26 درصد آن گردشگری، 33 درصد صنایع نفت، 13 درصد امور بندری و 11 درصد تجهیزات است.
 
رئیس سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه امروز صنایع تبدیلی در بنادر به عنوان یک بحث اصلی مورد توجه است، گفت: کشور ما در حساس‌ترین آبراه جهان مستقر و بر کلید هفت دریا استقرار دارد، لذا بر سه تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند مسلط است.
 
وی موضوع پسکرانه را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اکنون تمام زیرساخت‌های پسکرانه وجود دارد و باید به سرعت در سال‌های آینده این حوزه تقویت شود تا بتوانیم از طریق کریدور جنوب کالای خود را وارد کنیم.
 
وی با بیان اینکه امروز صنایع دریایی و وزارت دفاع با توجه به ماموریت خود و زیرساخت‌هایش توانسته است در حوزه غیرنظامی نیز فعالیت خوبی انجام دهد، خاطرنشان کرد: 170 فروند انواع شناور دریایی و صیادی را طراحی و تولید کردیم که آخرین آن کاوشگر دریایی در سال گذشته بود.
 
به گفته وی هم اکنون در حوزه پیش برنده‌ها به خودکفایی صد درصد رسیدیم و خانواده دیزل طراحی شده است و به عنوان کلیدی‌ترین مولفه‌ها در وزارت دفاع دنبال می شود.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.