| کد خبر: 140562 |

جهت گیری مثبت دولت یازدهم برای توسعه ناوگان حمل و نقل

یکی از برنامه‌های مهم دولت یازدهم در ۴ سال گذشته توسعه صنعت حمل و نقل در حوزه‎های مختلف ریلی، جاده‎ای، هوایی و دریایی بوده است و در این میان موفق شده در همه بخش‎ها هم دستاوردهای قابل ملاحظه‎ای کسب کند.

تین نیوز

یکی از برنامه‌های مهم دولت یازدهم در ۴ سال گذشته توسعه صنعت حمل و نقل در حوزه‎های مختلف ریلی، جاده‎ای، هوایی و دریایی بوده است و در این میان موفق شده در همه بخش‎ها هم دستاوردهای قابل ملاحظه‎ای کسب کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، انعقاد قراردادهای مهم برای نوسازی ناوگان هوایی و خرید هواپیماهای نو، کاهش شدید هزینه‎های حمل و نقل دریایی و برنامه‎ریزی کلان برای توسعه بنادر، انجام پروژه‎های بزرگ در حوزه جاده‌سازی و تلاش برای توسعه حمل و نقل ریلی در این ۴ سال از نظر کارشناسان این عرصه نشان دهنده اهتمام جدی دولت به این بخش است.

با این وجود اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب با توجه ظرفیت‎ها و نیازهای کشورمان فاصله داریم و قاعدتا تنها با تکیه بر بودجه‎های عمرانی دولتی هم نمی‎توان به توسعه مورد نیاز در این بخش رسید

دولت یازدهم از همان آغاز یکی از برنامه‎های راهبردی خود را در همه حوزه‎ها بر بکارگیری ظرفیت‎های بخش خصوصی و جذب سرمایه‎گذاری‎های خارجی و داخلی در همه زمینه‎ها از جلمه در حوزه حمل و نقل قرار داد، رویکردی که از نظر کارشناسان یکی از ضرورت‎های مهم برای توسعه کشورمان هم به شمار می‎‏آید.

علیم یارمحمدی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره با بیان اینکه با وجود تلاش‎هایی که در دولت یازدهم صورت گرفته که جای تقدیر  هم دارد هنوز با نیازهای کشور در حوزه حمل و نقل خصوصا حمل و نقل ریلی و جاده‎ای فاصله داریم، در گفت و گو با پایگاه اطلاع‎رسانی دولت گفت: یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تنها با تکیه بر بودجه‎های عمرانی دولت نمی‎توان این حوزه را گسترش و به نیازهای کشور در این حوزه‎ها پاسخ داد بنابراین باید به صورت جدی سرمایه‎های داخلی و خارجی را جذب کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت‎های و سرمایه‎گذاران از کشورهای مختلف علاقه‎مند به سرمایه ‏گذاری در حوزه حمل و نقل کشورمان خصوصا حمل و نقل ریلی هستند، افزود: تجربه تاریخی به ما می‎گوید برای توسعه هر بخشی به صورت واقعی نیازمند جذب سرمایه‎های داخلی و خارجی و فراهم کردن فضای امن برای فعالیت بخش خصوصی هستیم. خوشبختانه با توجه به رویکرد مثبت دولت در حوزه سیاست خارجی در حال حاضر امکان جذب سرمایه‎های کلان خارجی برای امور زیربنایی از جمله حوزه حمل و نقل به وجود آمده و همه نهادها و قوای کشور باید با یک هماهنگی بالا فضای امن و مناسب برای جذب این سرمایه‎ها فراهم کنند.

یارمحمدی تاکید کرد: توسعه حمل و نقل کشور با استفاده از سرمایه‎های داخلی و خارجی یک ضرورت مهم در کشور است و دولت یازدهم هم نشان داد که در این حوزه جهت‎گیری مثبتی دارد و این رویکرد باید در دولت دوازدهم هم تقویت شود و توسعه حمل و نقل به عنوان یکی از اولویت‎های مهم کشور مورد توجه قرار بگیرد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.