| کد خبر: 140512 |

حضور نماینده شورای شهر در مناقصات شهرداری تهران

اعضای شورای شهر دیروز پس از بررسی دستور جلسه‌ای با انتخاب یک‌نماینده از سوی شورا به‌عنوان ناظر برای شرکت در جلسات کمیسیون مناقصات شهرداری تهران موافقت کردند.

تین نیوز
 اعضای شورای شهر دیروز پس از بررسی دستور جلسه‌ای با انتخاب یک‌نماینده از سوی شورا به‌عنوان ناظر برای شرکت در جلسات کمیسیون مناقصات شهرداری تهران موافقت کردند.

در بررسی این امر ابتدا قرار بر این بود یک نفر کارشناس از سوی شورا معرفی شود که با نظر اعضای شورا به واسطه تسلط و تبحر بیشتر این موضوعات در این جلسات قرار شد یک نفر از اعضای شورا برای این منظور معرفی شود. این مهم با رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید؛ منوط به اینکه نماینده شورا از نظر کمیسیون‌های تخصصی در موضوعات تخصصی بهره ببرد.

در این جلسه همچنین بررسی طرح «تثبیت و به هنگام‌سازی‌ سامانه جامع مصوبات شورای اسلامی شهر تهران» نیز در دستور جلسه قرار گرفت. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در بررسی این طرح گفت: «سامانه تنقیحی قوانین، سامانه‌ای در یک فضای رایانه‌ای است که در آن تمام مصوبات شورا از ابتدا تا‌کنون جمع‌آوری شده و باید به‌تدریج تنقیح شود و به یک مصوبه برسد. به‌عنوان مثال در مورد باغات ما ده‌ها مصوبه داریم که با تنقیح این مصوبات می‌توانیم همه را در دل یک مصوبه جای دهیم.»

پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز در جریان بررسی این طرح اظهار داشت: «تصویب این موضوع بانک ارزشمند اطلاعاتی را در اختیار شورای پنجم قرار خواهد داد.» احمد مسجدجامعی هم جمع‌آوری اطلاعات مصوب شده در شورا و ساماندهی آنها را یکی از شاخص‌ترین کارهای کمیسیون نظارت شورای چهارم دانست و اعلام کرد که شورای پنجم هم از این دستاورد حتما بهره خواهد برد.

در این بین رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران خواستار اضافه شدن «سرانجام مصوبات شورای شهر» به امکانات سامانه جامع مصوبات شورا شد. مجتبی شاکری با اشاره به اینکه برای تحقق «جامعیت» این مصوبه، باید اطلاعات بیشتری افزون بر متن مصوبات ارائه شود، گفت:

«برای اینکه سامانه مذکور با نیاز اعضا (به‌ویژه با توجه به کاهش تعداد از 31به 21نفر در دوره پنجم) تناسب داشته باشد، باید محتوای آن شامل سرانجام مصوبات نیز در آن قید شود تا اعضا از کم و کیف اجرای مصوبات گذشته مطلع شوند.» شاکری اعطای دسترسی کامل به عموم مردم مطابق با متن طرح پیشنهادی را قابل تامل دانست چراکه می‌تواند به تقویت نظارت کمک کند. به گفته وی البته برای موارد استثنایی که انتشار آن به صرفه و صلاح شهر نیست، باید دست شورای شهر برای تعیین سطح دسترسی باز باشد.

  • راه جدید برای درآمد پایدار

بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به بهره‌گیری از تجارت الکترونیک به‌عنوان یکی از منابع درآمد پایدار» دیگر دستور جلسه دیروز شورا بود. محسن سرخو در جریان بررسی این طرح گفت: در برنامه پنج ساله دوم بخشی داریم تحت عنوان مدیریت تقاضای سفر که یکی از مصادیق آن مکانیزه کردن روش‌های خرید است و این امر به‌عنوان پایلوت در فروشگاه‌های شهروند تکلیف شده است.

محمد حقانی نیز با بیان برخی آمار مربوط به دیگر نقاط جهان گفت:

«اکنون در برخی شهرهای جهان خریدهای آنلاین رواج دارد؛ به‌گونه‌ای که 60درصد خرید کتاب، موزیک فیلم و گیم به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.» به گفته وی، 43درصد خرید رایانه، تبلت و وسایل الکترونیکی، 40درصد البسه و کفش، 39درصد اسباب‌بازی‌ها، 36درصد تجهیزات ورزشی، 33درصد لوازم خانگی و 30درصد مبلمان خانگی به‌صورت آنلاین خریداری می‌شود و اجرای این طرح ضروری است؛ چراکه می‌تواند یکی از منابع درآمدی پایدار شهر باشد.

به گفته محمدمهدی تندگویان هم‌اکنون تجارت الکترونیک در شهر انجام می‌شود و نتیجه این کسب و کار می‌تواند یکی از منابع درآمدی پایدار باشد. دنیا مالی نیز گفت: «در سال میلیاردها تومان خرید و فروش در قالب فضای مجازی از طریق ماهواره‌ها و به وسیله وزارت ارتباطات آن هم با نازل‌ترین کیفیت صورت می‌پذیرد بدون هیچگونه پرداخت عوارض؛

لذا باید در این زمینه ورود شود.» وی اضافه کرد: «البته باید توجه داشت که نظارت ما باید مهم‌تر از درآمد باشد؛ چراکه کلاهبرداری هم در فضای الکترونیکی بیشتر صورت می‌گیرد.» مهدی چمران نیز گفت: «از طریق این طرح خدمات و کسب و کار الکترونیک در شهر و ساماندهی آنها و پیش‌بینی عوارضی که باید بپردازند صورت خواهد پذیرفت.»وی تأکید کرد که در کنار این، شهرداری هم باید از این روش استفاده کند تا از بسیاری رفت‌وآمد‌ها کاسته شود.

در نهایت این طرح با رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

  • تبعات پرونده خون‌های آلوده در رفت‌وآمد‌ها پنهان شد

رئیس شورای شهر تهران در جلسه دیروز ضمن گرامیداشت روز اهدای خون گفت: کشور ما همواره جزو کشورهای برتر در این زمینه است اما یک‌بار که از فرانسه خون آوردند مشکلاتی به‌وجود آمد که همچنان لطمات آن باقی و جبران ناپذیر است و متأسفانه تبعات این امر در این رفت‌وآمد‌ها پنهان شد.

مهدی چمران همچنین با اشاره به پیشنهاد نامگذاری محلی به نام سرادر شهید همدانی گفت: تونل شهدای غزه به همین نام باقی خواهد ماند و حد فاصل این تونل تا جاده مخصوص به نام سردار شهید حسین همدانی نامگذاری شده است. وی همچنین به عدم‌تابلوگذاری بزرگراه علامه جعفری اشاره کرد و افزود: بعد از اتوبان حکیم به بزرگراه علامه جعفری می‌رسیم که متأسفانه این مسیر تابلوگذاری نشده و امیدواریم این اشکال هرچه سریع‌تر رفع شود.

جدول

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.