| کد خبر: 140282 |

محمودی شاه نشین:

مالیات شریان حیاتی درآمد6 هزارمیلیارد تومانی شهرداری تهران

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس با بیان اینکه درآمد 6 هزارمیلیارد تومانی شهرداری تهران وابسته به مالیات برارزش افزوده است،گفت: درآمد شهرداری ها نباید منوط به تراکم فروشی و فروش اموال منقول و غیرمنقول باشد.

تین نیوز

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس با بیان اینکه درآمد 6 هزارمیلیارد تومانی شهرداری تهران وابسته به مالیات برارزش افزوده است،گفت: درآمد شهرداری ها نباید منوط به تراکم فروشی و فروش اموال منقول و غیرمنقول باشد.

محمد محمودی شاه نشین  درخصوص اظهارات رییس شورای شهر مبنی بررسی لایحه مالیات برارزش افزوده سهم شهرداری ها در مجلس،گفت: لایحه ای در این زمینه در مجلس وجود نداشته و این موضوع در همان قانون برنامه ششم بررسی و تصویب شد، بنابراین در تقسیم بندی های صورت گرفته در قانون برنامه ششم مصوب شد در کلان شهرها حدود 30 تا 35 درصد، برای شهرهای متوسط 50 درصد و 15 درصد باقی مانده سهم روستاها از بخش مالیات است که در حال حاضر ماهیانه تقسیم بندی می شود.

نماینده مردم شهریار درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تا پایان سال باید منتظر کسب نتایج دراین خصوص واریز اینگونه مالیات برای شهرداری ها باشیم، افزود: البته برای کلان شهرهایی مانند تهران درآمد نزدیک به 6 هزارمیلیارد تومان به مالیات برارزش افزوده بستگی داشت، به طورحتم با اجرای این قانون بخش عمده آن را از دست می دهد؛ اما برای شهرهای متوسط درآمد مستمر پایداری است که به طورحتم دغدغه حقوق برای کارکنان را ندارد.

محمودی شاه نشین با بیان اینکه طبق مصوبه قانون برنامه ششم مالیات سهم شهرداری ها درگام اول به حساب وزارت اقتصاد و از آنجا مستقیم به حساب شهرداری ها واریز می شود، تصریح کرد: یعنی بدون آنکه استانداری و وزارت کشور و نهاد دیگری در تقسیم مالیات اعمال سلیقه کند، بنابراین این مصوبه نه تنها هیچ مشکلی نداشته بلکه کمکی برای شهرداری ها است تا درآمد این نهاد تنها وابسته به تراکم فروشی، پارکینگ فروشی و فروش اموال منقول و غیرمنقول نباشد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس با تاکید بر اینکه انتقادها به این مصوبه به دلیل تغییرات ایجاد شده در نوع واریز مالیات است، گفت: درحال حاضر مالیات براساس سرانه جمعیتی پرداخت می شود و شاید برای کلان شهرها از جمله بخش عمده ای این پول از دست برود، بنابراین لایحه جداگانه ای درحال حاضر دردستور کار مجلس وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس شورای شهر دراختتامیه دوره چهارم شورای عالی استان‌ها،گفت: هم اکنون لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که در صورت تصویب آن فلج می شوند، تبدیل این لایحه به قانون همه شوراها را درهم خواهد پیچید و در صورت تصویب آن دیگر چیزی به عنوان استقلال شورا و شهرداری باقی نخواهد ماند.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.