| کد خبر: 139610 |

نامزدهای شهرداری به احترام رای شورا از لیست خارج نخواهند شد

منتخب مردم در شورای پنجم اظهار کرد: قرار است؛ ۷ گزینه نهایی شهرداری تهران به احترام رای شورا از لیست خارج نشوند و برنامه‌های خود را طبق زمانبندی ارسال کنند.

تین نیوز

منتخب مردم در شورای پنجم اظهار کرد: قرار است؛ ۷ گزینه نهایی شهرداری تهران به احترام رای شورا از لیست خارج نشوند و برنامه‌های خود را طبق زمانبندی ارسال کنند.

شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید براینکه هیچ کدام از ۷ نامزد نهایی شهرداری تهران استعفا نداده‌اند، اظهار کرد: مقرر شده است این ۷ نفر به احترام رای شورا از لیست خارج نشوند. ریس سنی شورا طی نامه‌ای از هفت نامزد خواسته است تا  در مدت زمان تعیین شده برنامه‌های خود را به شورای پنجم ارایه دهند، البته این افراد پیش از رای‌گیری هفته گذشته رزومه خود را برای شورا فرستاده بودند.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی در رابطه با تفاهم‌نامه‌ای که قرار است؛ توسط نامزدها امضا شود، ارایه داده است یا خیر، تصریح کرد: کمیسیون حقوقی و نظارت قبل از تهیه پیش‌نویس از اعضای شورا نظرخواهی کرده بود. البته پیشنهاد من این است که در تفاهم‌نامه مذکور، توان شورا برای ملزم کردن شهردار به پاسخ‌دهی افزایش یابد.

او در پاسخ به این سوال که فرآیند انتخاب شهردار در چه مرحله‌ای است، گفت: در مورد فرآیند انتخاب شهردار به اندازه کافی صحبت شده است، در حال حاضر فقط پیشنهاد می‌کنم، انسان‌های مسئول از توهین و تخریب در رسانه‌ها و فضای مجازی دوری کنند.

وی ضمن اشاره به جلسه معارفه و آشنایی منتخبان شورای پنجم با استاندار و فرمانداران استان تهران، به تشریح جزییات این جلسه پرداخت و تصریح کرد: همسویی و همگرایی مجلس، شورای شهر، دولت و شهردار در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت چر اکه در این مقطع زمانی فرصتی استثنایی برای خدمت به مردم فراهم کرده است. چشم امید همه به این فرصت استثنایی و تاریخی است تا این ۴ رکن با همراه داشتن حمایت مردمی جبران منافات کنند، چرا که ۱۴ سال است ارتباط میان دولت محلی و دولت مرکزی قطع شده است و هزینه این ناهمگرایی را مردم پرداخت می‌کنند. وقت آن رسیده است تا با استفاده از این شرایط طلایی، ریل گذاری درستی برای حل مشکلات و چالش‌های تهران صورت بگیرد.

منتخب مردم در شورای پنجم در پاسخ به این سوال که در جلسه مذکور چه انتقاداتی از سوی استاندار و فرمانداری به عملکرد شورای چهارم وارد شد، اذعان کرد: اصلی‌ترین انتقادی که مطرح شد؛ نبود همگرایی و هماهنگی میان استانداری٬ شهرداری و شورای شهر بود، این در حالی است که مصوبات شورا باید در فرمانداری و استانداری مورد تایید قرار گیرد و نمی‌توان شهر را با مدیریت جزیره‌ای اداره کرد؛ اما شهرداری به هیچ عنوان در مقابل معضلات و مشکلات تهران به استانداری پاسخگو نبوده، در حالی که حکم شهردار در کلان شهر توسط وزارت کشور امضا می‌شود.

امانی علت ناهماهنگی میان استانداری، شهرداری و شورای شهر را اختلافات سیاسی دانست و گفت: از وقتی احمدی نژاد شهردار تهران شد، این فاصله شدت گرفت، هر چه زمان بیشتر می‌گذشت؛ این ارتباط کمتر می‌شد و این شهروندان تهرانی هستد که از این ناهماهنگی متضرر شدند. حتی در زمان دولت احمدی نژاد که در ظاهر با رویکرد سیاسی قالیباف همسو بود، این همکاری وجود نداشت. در حقیقت وقتی کرسی بهشت سکوی پرتابی برای ریاست جمهوری می‌‌شود، فاصله میان دولت و شهرداری افزایش یافته و هزینه‌اش را مردم پرداخت می‌کنند.

اودر تشریح جزییات جلسه ادامه داد: در این جلسه در مورد چالش‌های تهران بویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که بودجه کلان در اختیار دارند، صحبت شد. همچنین در ادامه جلسه معاون سیاسی اجتماعی٬ معاون امنیتی و معاون عمرانی استانداری گزارشاتی از شرایط تهران ارایه دادند.

منتخب مردم در شورای پنجم با بیان اینکه در جلسه مذکور مسئله انحلال انتخابات شورایاری‌ها توسط سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد، ادامه داد: باید برای این مسئله راهکاری پیدا شود، چراکه شورایاری‌ها عامل اتصال میان مردم و بدنه شهرداری هستند و حضورشان در بدنه مدیریت شهری اهمیت فراوان دارد. این انحلال مجرای قانونی ندارد و باید دوباره در این زمینه تصمیم گیری شود تا به مجرای اصلی خود بازگردد. در هر حال شورایاری‌ها از زمان شورای سوم آغاز به کار کرده‌اند و وقت آن رسیده عملکردشان پایش و ارزیابی شود تا به مجرای قانونی خود بازگردند. متاسفانه شورایاری‌ها به همت شورای چهارم تبدیل به یک ابزار حزبی و نهاد سیاسی شدند.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.