| کد خبر: 138450 |

خط 7 مترو پیش از بهره برداری کامل رفع اشکال شود

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خط 7 مترو تهران پیش از بهره برداری کامل رفع اشکال شود.

تین نیوز

 رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خط 7 مترو تهران پیش از بهره برداری کامل رفع اشکال شود.

مجتبی شاکری در سیصد و شصتمین جلسه این شورا که به طور غیرعلنی برگزار شد، با اشاره به بازدید از خط 7 مترو تهران گفت: در جلسه علنی هفته قبل شبهاتی درباره این خط ایجاد شد.
وی گفت: من ، همت آقای حافظی (رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر) را در جمع آوری اطلاعات کارشناسی در این رابطه که به اطلاع رسانی منجر شد، تقدیر می کنم اما شیوه شتاب زده و خارج از فرآیند منطقی ایشان را نپسندیدم.
شاکری با بیان اینکه این تذکر باید ابتدا به اعضای آشنا به امور فنی در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اعلام و یا برای کسب پاسخ به معاونت ترافیک ارسال می شد، گفت: مطرح کردن اطلاعاتی از این دست در صحن که قابلیت پاسخگویی شهرداری را دارد، کار تمیزی که در احداث خط 7 انجام شده را دچار چرکی و کدورت می کند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به گفت و گو مستقیم خود با کارشناس نگارنده نامه که حافظی در تذکر خود به آن استناد کرده بود، گفت: از او پرسیدم درباره مواردی که مطرح کردید، سرانجام قانع شدید یا خیر؟ و مدیر مربوطه پاسخ داد که برخی از این اشکالات مربوط به قبل از بهره برداری بوده و بعد از بهره برداری رسمی از خط 7 ، اصلاح و برطرف شده است.
وی افزود: البته برخی از اشکالات هنوز باقی است اما چون بهره برداری محدود انجام شده، برای شهروندان مشکلی ایجاد نمی کند و این موارد در صورتی که بهره برداری نهایی با ظرفیت کامل از خط 7 انجام شود، مشکل ساز خواهد شد اما اکنون نقص در اجرا محسوب نمی شود.
شاکری درخواست کرد اعضای شورا به عنوان یک شیوه حل مساله بین شهرداری و شورای شهر، حتما نقش کمیسیون های تخصصی شورا را جدی بگیرند و شهرداری نیز پاسخگو باشد.
وی همچنین از تنظیم گزارش تخصصی کارشناسی خود به عنوان رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر درباره باغ کتاب تهران خبر داد و اعلام کرد: این گزارش برای همه اعضا ارسال خواهد شد.
دی پی تذکر هفته گذشته رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نا ایمن بودن خط 7 مترو، اعضای شورای اسلامی شهر تهران از این خط بازدید کردند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.