| کد خبر: 136422 |

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس سیاسی و ناپخته است

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه مجلس باید لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را با کار کارشناسی بررسی کند، گفت: لایحه جداسازی دو بخش بازرگانی و صنعت و معدن از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت سیاسی و ناپخته است.

تین نیوز

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه مجلس باید لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را با کار کارشناسی بررسی کند، گفت: لایحه جداسازی دو بخش بازرگانی و صنعت و معدن از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت سیاسی و ناپخته است.

 ابوالفضل روغنی گلپایگانی عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران امروز در بیست و پنجمین جلسه هیأت نمایندگان اعضای این اتاق با اشاره به طرح انتزاع دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت که لایحه آن به‌تازگی توسط دولت به مجلس انتقال داده شده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی تغییرات زیادی در وزارتخانه‌ها ایجاد شد به‌طوری‌که در دولت برخی از وراتخانه‌ها در راستای چابک‌سازی و کاهش هزینه‌ها ازجمله وزارت بازرگانی و صنعت و معدن در هم ادغام شدند.

وی بابیان اینکه وقتی این وزارتخانه‌ها از یکدیگر مجزا بودند، تعارضات زیادی بین این وزارتخانه‌ها وجود داشت و برای رفع این تعارضات ادغام صورت گرفت و هم‌اکنون نارضایتی از ادغام نیست، بلکه نارضایتی این است که به جای ادغام دو وزارتخانه با یکدیگر تجمیع شدند.

روغنی گلپایگانی بیان داشت: قرار بعد از ادغام تمام آیین‌نامه‌های اجرایی و وضع قوانین انجام شود، اما متأسفانه این کار بلاتکلیف ماند.

وی بابیان اینکه امروز ذی‌نفعان ناراحت هستند، گفت: راه‌حل جداسازی نیست؛ چراکه طرحی که امروز برای جداسازی به مجلس ارائه شده ناپخته و سیاسی است و مجلس در مورد تصویب یک فوریت بررسی آن عقلانیت کرد، تا کار کارشناسی در مورد آن انجام شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران افزود: مجلس در مورد لایحه جداسازی بخش بازرگانی از صنعت و معدن باید با دقت موضوع را موردبررسی و کار کارشناسی قرار دهد؛ چراکه اگر ادغام درست انجام شده است، نمایندگان باید از آن دفاع کنند و اگر غلط بوده، بگویند که چرا کار غلط انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.