| کد خبر: 133502 |

وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور،مطرح کرد؛

تغییر و تحول پرتال ادارات کل راه و شهرسازی

تین نیوز

هفته‌نامه حمل ونقل| وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور با تاکید بر آنکه مدیران راه و شهرسازی در استان‌های سراسر کشور اجازه ندهند افرادی که قصد تخریب دارند چهره غیرواقعی از آنها به جامعه منتقل کنند، خواستار تغییر و تحول پرتال ادارات کل راه و شهرسازی در مدت زمان یک ماه شد. 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، گفت: اصلی‌ترین بحث من این است که آیا مدیران کل راه و شهرسازی ما در استان‌ها هیچوقت راجع به اینکه جامعه چه تصویری از آنها دارد، حساسیت نشان داده‌اند؟ به نظر می‌رسد چنین حساسیتی هیچگاه وجود نداشته و همیشه مدیران راه و شهرسازی به دنبال آن بودند که کارها و پروژه‌ها را انجام دهند و هیچوقت به دنبال آن نبودند که جامعه از آنها چه تصور و تصویری دارد.

به بیان دیگر اغلب مدیران کل راه و شهرسازی، هیچگاه شخصیت رسانه‌ای نداشتند. درحالیکه برای موفقیت باید از خود، شخصیت رسانه‌ای ایجاد کنیم و در آن شخصیت، ببینیم مردم چه تصویری از ما دارند.

 

این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: باید مرتب اینکه مردم چه تصویری از ما دارند را آزمون کنیم و ببینیم که کجا اشتباه است. اگر دیدیم که مردم از ما یک تصویر خوبی ندارند یا ناقص، معیوب و با کجی همراه است عصبانی نشویم. به خود برگردیم و ببینیم که ما چه کردیم که این تصویر ناقص است.

 

آخوندی با قرائت این شعر که آینه چون نقش تو بنمود راست/ خودشکن، آیینه شکستن خطاست، گفت: اگر دیدیم تصویر ما در اذهان عمومی، تصویر نامناسبی است خودمان آن تصویر را درست کنیم و این نکته بسیار مهمی است.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی، یک وزارتخانه عملیاتی است که مدیران آن همواره به دنبال پروژه و اجرای پروژه هستند، گفت: عموما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی به دلیل عملیاتی و پروژه محور بودن فعالیت‌ها، عموما مدیران نگران تصویری که از آنها در جامعه شکل می‌گیرد، نیستند.

 

می‌بینم که مدیران ما در استان‌ها چقدر زحمت می‌کشند، واقعا جان‌فشانی می‌کنند، در سرمای سخت و گرمای جانفرسا فعالیت‌ کردن بسیار دشوار است ولی نگران این نیستند که جامعه چه تصویری از آنها دارد. زیرا که اساسا موضوع تصویر رسانه‌ای برای آنها مهم نبوده است. حال آنکه باید تصویر رسانه‌ای و تاثیری که در جامعه می‌گذاریم برای ما مهم باشد. اینکه جامعه از ما چه تصویر رسانه‌ای دارد و اگر به دنبال این موضوع برویم موفق می‌شویم.

 

اجازه ندهید چهره‌ای غیرواقعی از شما به جامعه منتقل کنند

آخوندی با تاکید بر این نکته که باید مدیران دولتی و بدنه دولتی تصویری واقعی از خود ارایه دهند، تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند که اگر سرشان را پایین بیندازند و کار خود را به نحو احسن انجام دهند روشی درست است در حالی‌که این کار بدون ارایه تصویری روشن از فعالیت‌ها و اقدامات، عملا در جامعه بازخورد نخواهد داشت. زیرا افرادی که تخریب می‌کنند از آنجاییکه منافع دارند به ناحق شروع به تخریب می‌کنند.

 

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، گفت: فکر نکنید که اگر بی‌توجهی کنید کار تمام است اصلا اینگونه نیست. تازه اول قصه است. اول قصه جایی است که شما مدیران نسبت به اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد بی‌توجهی نشان دهید و آن وقت کسانیکه تخریب می‌کنند دست به کار خواهند شد و تصویری غیرواقعی از شما به جامعه ارایه خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دنیا، دنیای ارتباطات است، گفت: بعد از انقلاب‌صنعتی، انقلاب ICT (انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات) شکل گرفت که هم‌اکنون نیز در آن هستیم. به همین دلیل به شما مدیران کل راه و شهرسازی عرض می‌کنم، اولین جایی که از خودتان یک تصویری ارایه می‌دهید پرتال شما است و بعد از آن هنر شماست که از محتوای آن مراقبت کنید تا آن تصویری که از اداره کل راه و شهرسازی استان به جامعه منتقل می‌شود تصویری مناسب باشد.

آخوندی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، گفت: شما اگر عکس و محتوا نگذارید دیگران برای شما عکس و محتوا خواهند گذاشت که تصویری دیگر از شما است که اساسا واقعی نیست. اما وقتی شما تصویر و محتوا می‌گذارید دیگران به نقد آن می‌نشینند و شما در ادامه در فکر تصحیح مرتب آن، اقدام خواهید کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه ما در وزارتخانه اینکار را کردیم و پرتال وزارتخانه را تغییر دادیم. نمی‌خواهم که سیستمی یک شکل در تمامی استان‌ها ایجاد شود زیرا اساسا موافق با سیستم مارکسیستی و سوسیالیستی نیستم. بلکه علاقمندم استان‌های مختلف، پرتال خاص خود را داشته باشند. پرتالی که تغییر داده‌ایم یک چهارچوب است. این چهارچوب را بگیرید و در این چهارچوب مشخص که درگاهی دو طرفه است، تصویری واقعی از عملکرد خود را قرار دهید.

 

تصویری واقعی و صادقانه از دولت ارایه کنیم

وی گفت: بزرگ‌ترین پیام انتخابات، عدم ارایه تصویر واقعی دولت از خودش بود و این مطالبه مردمی بود که دولت باید تصویر واقعی از خود را ارایه می‌کرد و ما باید به این خواسته مردم تن در دهیم.

آخوندی تاکید کرد: نباید تصویری که از زیرمجموعه دولت ارایه می‌شود بر اساس زیاده‌گویی باشد بلکه باید تصویری کاملا صادقانه و واقعی از خود ارایه دهیم تا بتوانیم بر جامعه تاثیر بگذاریم.

 

وزیر راه و شهرسازی افزود: بحث تغییر و تحول در پرتال از هم اکنون تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ها پیگیری شود. بحث پرتال و نحوه نگهداری از آن را با گفتگوهای تکنیکی در حد جزئیات با استان ها داشته باشید و رابطه پرتال مرکزی با استانی را به خوبی تعریف کنید. نهایتا بعد از ماه مبارک رمضان نتیجه در طی جلسه ای مشترک با حضور اینجانب ارایه شود. همچنین مدیران کل راه و شهرسازی خود را مسئول پرتابل استان خود بدانند.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه با تأکید بر اهمیت بحث دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در حوزه کاری این وزارتخانه اعلام کرد: ما به اشتباه تصور می‌کنیم که تمامی اطلاعات موجود و مناسب برای انتشار، سیاسی و امنیتی هستند در صورتی که این فکر نادرست بوده و واقعیت آن است که تمامی اقداماتی که درحال حاضر مشغول به انجام آن هستیم نوعی اطلاعات محسوب می‌شوند.

 

وی در این راستا مطالبی مانند اجرای یک پروژه، تصویب طرح جامع، نصب دوربین در جاده‌ها، صدور مجوزهای حمل و نقلی، بازآفرینی شهری و ... را نمونه‌ای از اقدامات و اطلاعات مناسب جهت انعکاس عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: می‌توانیم برای مثال به راه‌اندازی سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کنیم، قطعا تصویری که این سازمان در زمان فعلی بین مردم جامعه دارد با تصویر آن در ۴ سال گذشته تفاوت دارد که بدون شک به ادامه مسیر این سازمان در آینده کمک خواهد کرد.

 

وی گفت: مردم در ۴ سال گذشته با سازمان راهداری آشنایی زیادی نداشته و آن را نمی‌شناختند ولی درحال حاضر و پس از راه‌اندازی این سامانه می‌بینیم که خدمات این سازمان بخشی از زندگی شهروندان شده است به گونه‌ای که به محض خروج از خانه و شهر محل سکونت خود جویای وضعیت راه‌ها از طریق این سامانه می‌شوند.

 

آخوندی با بیان این نکته که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به اصل دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات ایمان آورده است گفت: هم‌اکنون میلیون‌ها اطلاعات در وزارت‌خانه وجود دارد که باید در اختیار مردم قرار گیرد چرا که از طریق آن کار ما نیز در این وزارت‌خانه راحت‌تر می‌شود، به طور مثال اگر شما اطلاعات طرح جامع را در اختیار مردم بگذارید قطعا شاهد انضباط شهری بیشتری در منطقه خود خواهید بود چرا که اگر هریک از مردم از حقوق خود آگاه باشند، در صورت بروز مشکل و ضایع شدن آن به دنبال رفع این مسئله خواهند بود.

 

وی همچنین تاکید کرد: باید مفهوم ارشدیت مدیران کل راه و شهرسازی تعریف شود و فرایندی قرار دهیم که مسائل استانی هماهنگ شود. دنبال این نیستیم که مدیر ارشد وارد امور اجرایی شود ولی باید بتواند درباره مسائل اعمال نظر کند که لازم است در قالب آیین‌نامه‌ای با ضمانت اجرا این مهم را محقق کنیم و الزامات حقوقی را نیز فراهم کنیم.

 

وزیر راه و شهرسازی افزود: از سوی دیگر وضعیت قیر و بودجه جاری استان‌ها نیز دردست پیگیری است و به ملزومات ساختار جدید ادارات کل راه و شهرسازی نیز توجه می‌شود.وی همچنین تاکید کرد: باید برش استانی طرح‌های اقتصاد مقاومتی را را تدوین کنیم که این امر نیز دردست پیگیری است.آخوندی درپایان از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها خواست که با وجود اینکه ممکن است درجابه جایی دولت سستی‌هایی پیش آید شما قرص و محکم به کارها ادامه دهید و پروژه‌‌های قابل افتتاح را برای بهره‌برداری در خرداد معرفی کنید.

 

لینک خبر

 

منبع: مجله هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.