| کد خبر: 135172 |

وضعیت اسفناک جاده های سیلوانا

سیلوانا با تمام جاذبه های گردشگری منحصر بفرد خود و یکی از پرجمعیت ترین بخش های کلانشهر ارومیه از لحاظ جاده های مواصلاتی اوضاع بسیار اسفناکی را از لحاظ داشتن جاده های اصلی پر از چاله و دست انداز دارا می باشد .

تین نیوز

سیلوانا با تمام جاذبه های گردشگری منحصر بفرد خود و یکی از پرجمعیت ترین بخش های کلانشهر ارومیه از لحاظ جاده های مواصلاتی اوضاع بسیار اسفناکی را از لحاظ داشتن جاده های اصلی پر از چاله و دست انداز دارا می باشد .

 

به گزارش دانا، بخش سیلوانا یکی از بخش‌های پرجمعیت و بزرگ تابعه شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی است که مهمترین و حیاتی ترین جاده ارتباطی این بخش که در ۴۵ کیلومتری شهرستان ارومیه قرار دارد جاده ارتباطی زیوه به ارومیه می باشد .

 

این مسیر شاهراه اصلی بخش سیلوانا با مرکز استان ، ارومیه بوده که بیشترین رفت و آمد بر روی این مسیر صورت می گیرد که تردد جمعیت بالای ۵۰۰۰۰ هزار نفری این بخش و مسافران آن با وسایل نقلیه سبک و سنگین را به ارومیه میسر می سازد. این مسیر از نظر حجم تردد جمعیت و وسایل نقلیه با جاده های اصلی شهرهایی مانند شوط و چالدران این استان برابری می کند.اما متأسفانه بسیاری از نقاط این مسیر حیاتی نه تنها دارای استاندارد های ضروری و لازم متناسب قوانین راه و راهسازی نیست ، بلکه نبود تابلو های راهنمایی و رانندگی ، خط کشی ، دید کافی در بسیاری از نقاط کوهستانی ، زیرساختهای مستحکم و شانه های خاکی و عدم دو بانده بودن این مسیر،همه ساله جان بسیاری از اهالی بخش سیلوانا و مهمانان این بخش را می گیرد. گرچه چندین سال متوالی است که توسط مسئولین محترم این مسیر در دست تعمیر و بازسازی می باشد ولی افسوس حتی یک بار هم به صورت اساسی و اصولی این اقدام پیش نرفته است و در نهایت محدود به پر کردن چاله ها و روکشی نازک آسفالت فقط در قسمتهایی از این مسیر ختم شده است .

 

در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل اگر چه قرار بود عملیات روکشی آسفالت و بازسازی این مسیر توسط مسئولین، حداقل از دیزج مرگور تا سه راهی راژان و از سه راهی راژان به سه راه چهارده شهید دهستان ترگور که بیشترین خرابی را داشتند و دارند ، انجام گیرد و شروع به فعالیت نمود و نویدی خوش برای اهالی بخش سیلوانا و مسافران آن بود اما این اقدام مسئولین نیز متاسفانه فقط حدود ۸ کیلومتر این مسیر آن هم از روستای رزگه مرگور تا سه راهی راژان را شامل گردید و از روستای رزگه به شهرک های زیوه و دیزج مرگور و همچنین از سه راهی راژان به سه راهی چهارده شهید متوقف گردید که تاکنون هم بلاتکلیف می باشد بطوریکه اگر مسئولین محترم پشت صندلی هایشان به پا خیزند برای یافتن پاسخ این سوال که چرا باید بخش سیلوانا به این اندزه از توجه مسئولان در این خصوص به دور باشد؟! و از این مسیر دیدن کنند خواهند دید که در بسیاری از نقاط پر تردد این مسیر دیگر جایی برای خرابی و چاله ها وجود ندارد. با وجود همه مشکلات در فصول پاییز و زمستان اوضاع چندین برابر فجبع تر می شود نبود کافی نیروها و امکانات راهداری برای لایروبی برف و امداد رسانی به روستاهایی که چندین هفته مبحوس می شوند و حتی از خدمات و فوریتهای پزشکی نیز محروم می مانند و باز متحمل خسارات جانی می شوند از همه چیز دردناک تر می باشد.

 

باید این را قبول کنیم که این مسیر ، شاهراه ارتباطی بیش از ۵۰۰۰۰ نفر بوده که این شاهراه حیاتی جدا از تردد اهالی بخش سیلوانا و تامین نیازهای روزمره زندگی اهالی این بخش ، نه تنها در روزهای گرم و دلپذیر بهار و تابستان حتی در روزهای آفتابی پاییز و زمستان پذیرای هزاران نفر گردشگر ، از تمام ایران اسلامی و چه بسا مهمانان خارجی نیز می باشند چرا که بودن طبیعت بکر و چهار فصل ،آبهای خورشان و کوه های سر به فلک کشیده، آبشارهای آتشین و رنگین بودن میوجات و غلات ، این بخش را در لیست همیشگی گردشگران قرار داده است و با کمال تأسف با وجود چنین راه های پر خطر از تعداد گردشگران کم می شود و درآمد سالم و نان حلالی که با ورود گردشگران بر سر سفره مردم این منطقه حاصل می شود نیز متاسفانه یا در اثر چاله و چوله های راه به فنا می رود یا صرف خرابی و تعمیر وسایل نقلیه اهالی می گردد .

 

امید است مسئولین بخصوص امسال، که مقام معظم رهبری امسال را ((اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال)) نامگذاری نموده اند جهت تحقق این شعار مهم، با توجه بیشتر به زیرساختهای اساسی بخش سیلوانا بخصوص زیر ساختهای جاده ای آن، سبب رونق هر بیشتر تولید و اشتغال جوانان و اهالی این بخش گردند.

منبع: سايت خبری راه دانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.