| کد خبر: 134145 |

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

بررسی اتصال ریلی ایران و عراق و راه‌آهن بصره- شلمچه

انسداد بلاک‌های تنگ هفت به تنگ پنج و تله زنگ به شهبازان محور جنوب، رشد 51 درصدی حمل زغال‌سنگ در راه‌آهن شرق نیز سایر عناوین مهم در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شمار می‌رود.

تین نیوز

انسداد بلاک‌های تنگ هفت به تنگ پنج و تله زنگ به شهبازان محور جنوب، رشد 51 درصدی حمل زغال‌سنگ در راه‌آهن شرق نیز سایر عناوین مهم در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شمار می‌رود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دریای سیاه یکی از راهبردی‌ترین پهنه‌های آبی جهان است که از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد و در کناره این پهنه آبی کشورهای روسیه، ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین، و گرجستان قرار دارند. لذا ایجاد ارتباط ترانزیتی از این منطقه به ایران و سپس خلیج فارس می‌تواند زمینه تحول بزرگی را در همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین‌المللی و فراقاره‌ای ایجاد کند. بر همین اساس در هفته گذشته شاهد امضا توافق‌نامه سه جانبه کریدور خلیج فارس-دریای سیاه میان راه‌آهن‌های ایران، آذربایجان و گرجستان با حضور روسای راه‌آهن سه کشور بودیم. در دادامه سایر عناوین مهم ریلی در هفته گذشته را ملاحظه می‌کنید:

امضای توافق‌نامه 3جانبه کریدور خلیج فارس- دریای سیاه

توافق‌نامه چگونگی فعال‌سازی کریدور خلیج فارس دریای سیاه توسط رئیسان راه‌آهن ایران، جمهوری آذربایجان و گرجستان در شهر تفلیس پایتخت این کشور امضا شد. این توافق پس از گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون ابعاد مختلف فنی، اقتصادی و هماهنگی تسهیل انتقال کالا توسط سعید محمدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران، بختادزه و قربانف رئیسان راه‌آهن گرجستان و جمهوری آذربایجان امضا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان مذاکرات بر اهمیت استفاده هماهنگ و برنامه‌ریزی شده از توانمندی‌های سه کشور برای فعال‌کردن راهگذر خلیج فارس دریای سیاه و ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در مراحل بعدی این طرح بین‌المللی تاکید کرد.

بررسی اتصال ریلی ایران و عراق و راه‌آهن بصره- شلمچه

آخوندی در ادامه  به راه‌آهن بصره-شلمچه اشاره کرد و گفت: اگرچه به دلیل مسائل مالی موجود این پروژه متوقف ماند؛ اما هم‌اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرارگرفته و در صورت پیشنهاد مالی مناسب از سوی کشور عراق آمادگی برای ادامه روند اجرایی پروژه وجود دارد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه جلسه محمد سعیدی کیا به‌عنوان رئیس بنیاد مستضعفان را به هیئت عراقی معرف کرد و گفت: بنیاد مستضعفان آمادگی پذیرش مسئولیت عملیات اجرایی این پروژه پیچیده را دارد که البته باید در خصوص نحوه تأمین مالی پروژه توافق شده است.

 

اتمام عملیات ریل‌گذاری تونل و واریانت خط‌آهن ریگ زرین

مدیرکل راه آهن یزد از بالاست ریزی تونل و واریانت بلاک ریگ زرین و ریلواژ خطوط خبر داد و گفت: با احداث یک دستگاه تونل به طول 800 متر و خط جدید به طول 14کیلومتر، شیب و فراز بلاک مذکور از 15در هزار به 10 در هزار کاهش یافت.

داودی خاطر نشان کرد: روزانه حدود 385 واگن از محور چادرملو به وزن 29هزار و 550 تن مواد معدنی و کنستانتره ازچادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می شود.

 

بلاک‌های تنگ هفت به تنگ پنج و تله زنگ به شهبازان محور جنوب مسدود شد

با توجه به عدم بازسازی بلاک‌های فوق در طول 70 سال گذشته و قدمت بالای ریل های این مسیر، متولیان راه‌آهن نسبت به استقرار حجم قابل توجهی از امکانات و تجهیزات ریلی وهمچنین مسدود کردن بلاک‌های تنگه هفت به تنگه پنج محور جنوب به مدت 4 روز از تاریخ 11 لغایت 15 خردادماه سالجاری (با توجه به خلوتی مسیر در ماه مبارک رمضان ) ،اقدام به بازسازی این خطوط به منظور افزایش کارایی آن خواهند کرد .

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن پوزش از هموطنان عزیز ابراز امیدواری کرده است تا این بازسازی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام و پس از آن مسافران با آرامش خاطر بیشتر در این مسیر تردد داشته باشند.

 

امکان عبور و مرور از پل زیرگذر 15 خرداد ورامین مهیا شد

با توجه به اتمام عملیات احداث پل زیرگذر 15 خرداد در شهرستان ورامین ضمن قدردانی و تشکر از همراهی و صبوری مردم شهید پرور ورامین در طول اجرای این پروژه، به منظور تسهیل در عبور و مرور مردم منطقه و رفاه حال این عزیزان از تاریخ 12 خردادماه سالجاری نسبت مهیا شدن امکان عبور و مرور از این پل زیرگذر خواهد کرد .

دراین اطلاعیه آمده است، افتتاح رسمی این پل زیرگذر بعد از انجام اقدامات تکمیلی با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

 

رشد 51 درصدی حمل زغال‌سنگ در راه‌آهن شرق

محمدابراهیم اقبالی درباره حمل زغال‌سنگ در اردیبهشت امسال گفت: راه‌آهن شرق 51 هزار و 95 تن زغال‌سنگ در ماه گذشته بارگیری کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ( 33 هزار و 935 تن) ، 51 درصد رشد داشته است. وی افزود: درآمد حاصل از بارگیری زغال‌سنگ نیز در این ماه 63 درصد رشد داشته است .

وی تناژ سنگ‌آهن حمل شده در اردیبهشت‌ماه امسال را توسط این اداره کل، 326 هزار و 500 تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد رشد داشته است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.