| کد خبر: 133054 |

هدایت کم‌درآمدها به درون شهر

تین نیوز

سهمیه ۲۵ بانک عامل جهت ارائه تسهیلات نوسازی ابلاغ شد

 

گروه مسکن- تامین مالی نوسازی بافت‌های نارکارآمد شهری در راستای حذف «سکونتگاه‌های غیررسمی» و «بهسازی بافت‌های شهری فرسوده» به روز شد. تخصیص 151 میلیارد تومان اعتبار از ۹ ردیف اختصاصی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و بخشی از 639 میلیارد تومانی است که دولت برای بهبود بافت‌ها اختصاص داده است.

 

ترکیب این اعتبار در کنار وام‌های «خرید» و «تعمیرات» بافت فرسوده با «سود تک رقمی» باعث اعمال پیش‌شرط‌های رسیدن به رونق با «تفاوت دسترسی متقاضیان به بافت‌های شهری ارزان قیمت» می‌شود؛ مزیت‌سازی و ایجاد جذابیت در بافت فرسوده به وسیله «کاهش سود تسهیلات در دو مرحله تا هشت درصد» تاکنون به افزایش متقاضیان دریافت تسهیلات ازصندوق پس‌انداز مسکن یکم منجر شده است.

 

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از تخصیص ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار نوسازی به بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: قطعا با تزریق این مبلغ بحث ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری به شدت سرعت خواهد گرفت.

 

محمدسعید ایزدی، از تخصیص اعتباری جدید در حوزه بهسازی و نوسازی شهری خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال ۹۵ موفق شدیم ۹ ردیف اختصاصی را برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد تعریف کرده و رقمی بالغ بر ۶۳۹ میلیارد تومان را به این حوزه اختصاص دهیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: در این راستا موفق شدیم در اوایل سال جاری مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان از این اعتبار را محقق کرده و آن را در سطح کشور تقسیم کنیم. معاون وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید براینکه شهرهای با شرایط حادتر اعم از مشهد، قم، شیراز و چهار شهر استان سیستان‌وبلوچستان در اولویت برنامه‌های بازآفرینی از این اعتبار هستند، گفت: قطعا با تزریق این مبلغ بحث ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری به شدت سرعت خواهد گرفت.معاون وزیر راه‌وشهرسازی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه با کمک مبالغ اختصاص‌یافته موفق شدیم ۴۱۰ پروژه (به مساحت دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای شهری) از پروژه‌هایی را که باید با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط آغاز و به مرحله اجرا می‌رسیدند فعال کنیم.

 

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: همچنین توانستیم پروژه‌های متعددی را مانند نوسازی تاسیسات، بهسازی معابر شهری، ساخت فضاهای آموزشی، بهداشتی، ورزشی، تفریحی و پاسگاه را در قالب این ۴۱۰ پروژه در سراسر کشور فعال کنیم که رقم بسیار چشمگیری به شمار می‌رود.

 

به گفته این مقام مسوول پروژه‌های یادشده توسط نهاد مدیریت شهری تعریف و به تصویب نهادهای استانی می‌رسند. ما نیز بر این اساس پروژه‌ها را مشخص و طی امضای توافقنامه‌هایی عملیات اجرایی را به صورت مشارکتی آغاز می‌کنیم. معاون وزیر راه‌وشهرسازی در این‌باره اضافه کرد: رقم تخصیص‌یافته از سوی دولت حداکثر ۳۰ درصد از پروژه‌ها را تامین مالی کرده و می‌تواند ۷۰ درصد باقیمانده را از طریق شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط به سمت پروژه جذب کند.

 

به گفته وی، زمین پروژه‌ها از سوی شهرداری تامین می‌شود، ساخت آنها از طریق وزارت راه و شهرسازی و تجهیز آنها نیز به وسیله دستگاه‌های مرتبط انجام خواهد شد. ایزدی همچنین از صدور ابلاغیه جدید بانک مرکزی در خصوص سهمیه‌بندی ارائه تسهیلات نوسازی خبر داد و گفت: بانک مرکزی طی این ابلاغیه، سهمیه ۲۵ بانک عامل را برای ارائه ۳۰۰ هزار تسهیلات نوسازی بافت‌های ناکارآمد اعلام و سایر بانک‌های کشور علاوه بر هفت بانک دولتی را نیز وارد این حوزه کرده است.

 

جدول سهمیه ۲۵ بانک عامل به شرح

زیر است:

بانک ملی ایران ۱۵۰۰۰ واحد

بانک صادرات ایران ۱۴۰۰۰ واحد

بانک تجارت ۱۳۰۰۰ واحد

بانک ملت ۱۵۰۰۰ واحد

بانک سپه ۷۰۰۰ واحد

بانک مسکن ۵۰۰۰ واحد

بانک رفاه کارگران ۸۰۰۰ واحد

پست بانک ۱۰۰۰ واحد

بانک توسعه تعاون ۱۰۰۰ واحد

بانک اقتصاد نوین ۲۰،۰۰۰ واحد

بانک کارآفرین ۱۵۰۰۰ واحد

بانک پارسیان ۱۴۰۰۰ واحد

بانک سامان ۱۵۰۰۰ واحد

بانک پاسارگاد ۲۸۰۰۰ واحد

بانک گردشگری ۸۰۰۰ واحد

بانک سرمایه ۶۰۰۰ واحد

بانک سینا ۸۰۰۰ واحد

بانک دی ۷۰۰۰ واحد

بانک شهر ۲۹،۰۰۰ واحد

بانک حکمت ایرانیان ۸۰۰۰ واحد

بانک ایران‌زمین ۵۰۰۰ واحد

بانک انصار ۱۲۰۰۰ واحد

بانک خاورمیانه ۷۰۰۰ واحد

بانک قوامین ۲۰،۰۰۰ واحد

بانک آینده ۱۹۰۰۰ واحد

 

منبع: روزنامه گسترش صمت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.