| کد خبر: 130153 |

چگونه برنده مناظره شویم؟!

تین نیوز

وبلاگ فرزین پورمحبی
1- طرح و برنامه یعنی کشک؛ چون نه کسی تخصص فهمش را دارد و نه حوصله شنیدنش را و نه اصولا امیدی به عملی شدنش هست.


2- بجای اینجور قرتی بازی ها وقت خود را صرف پیدا کردن سوتی های طرف مقابل نمایید. اگر هم «بگم بگم ها» ناموسی باشد که نور علی نور است. مردم همیشه به گفته های کسی که پته رقیش را روی آب می ریزد بیشتر توجه می کنند تا به تعریف و تمجیدهایی که در مورد خودش می کند.


3- وعده و وعید دادن اصلا هم بد نیست حتی آنهایی که به دنبال «مرد عمل» هستند عاشق شنیدن شعارهای قشنگ با فن بیان زیبا و حرفه ای اند . اما وعده ها باید با ذکر جزئیات باشند مثلا اگر می خواهید یارانه بدهید مبلغ دقیقش را اعلام کنید. هیچوقت نگویید «مایحتاج عمومی را تامین می کنید» بجایش دقیقا بگویید: «یخچال چه قشر خاصی را پر می کنید» اگر هم مشخص کنید یخچال مورد نظرتان چند فوت است که محشر است. اینطوری مردم مطمئن می شوند که شما حساب همه چیز را کرده اید.


4- نگران عملی نشدن وعده هایتان نباشید معمولا تا انتخابات بعدی مردم آنها را فراموش خواهند کرد و البته تا انتخابات بعدی هم، خدا کریم است .


5- هر از گاهی نسبت به صحبت های رقیبتان واکنش مناسب بروز دهید مثلا لبخند معنی دار بزنید و یا نگاه عاقل اندر سفیه به او بکنید و یا چیزی را سریع یادداشت کنید اگر از این کارها بلد نیستید سرتان را به نشانه تاسف تکان بدهید و اگر در اجرای این فن هم مشکل دارید به دوربین زل بزنید و یا دستانتان را به نشانه تفکر زیر چانه اتان قرار دهید. همیشه زبان بدن(body language ) معجزه می کند.


6- مردم عاشق پیشنهاداتی هستند که با آنها بشود یک شبه ره صد ساله را طی کرد. چند تا از این پیشنهادات دست و پا کنید. مثلا ، چگونه در 3 روز صاحب شغل شوید و یا چطوری دو سوته ازدواج کنید.


7- با آمار رسمی دروغ بگویید محکم و قاطع و با اعتماد به نفس دروغ بگویید اما به دوربین نگاه نکنید و بگویید! مثلا وقتی آمار رقیب تان را درآوردید، پیاز داغش را تا می توانید زیاد کنید رویش هم یک وجب روغن بریزید و تا می توانید خالی ببندید و به نافش ببندید. طرف مقابل تا بخواهد ثابت کند که حرف هایتنا چرت است وقتش تمام شده یادتان باشد یک دیوانه می تواند یک سنگ را به چاه بیندازد اما صد تا عاقل نمی توانند درش بیاورند.


8- با همه این احوال سعی کنید خودتان را مظلوم نشان دهید. مردم عاشق کسانی هستند که حق شان پایمال شده. پس مدام بگویید حق تان را خورده اند و دستگاه های حساس به سنسورهای میکرو ثانیه بر علیه شما دستکاری شده اند و اصلا هم به صدای شما حساس نیستند و یا شما را غریب گیر آورده اند و از این حرفها .....
9- در پایان هم اجازه بدهید فردای مناظره بعضی از افراد و نشریات در مورد شما انتقاد کنند و بعضی ها هم تعریف کنند و بعضی ها هم اطلاعیه صادر کنند معمولا انتقاد بعضی ها و تمجید بعضی دیگر به نفعتان تمام خواهد شد.

 

فرزین پورمحبی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.