| کد خبر: 13004 |

هشدار نسبت به کاهش صدور کارت بازرگانی / جای خالی شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل در کشور

تین نیوز | عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران نسبت به کاهش اعضای اتاق‌های بازرگانی در کشور هشدار داد و گفت: طی سه سال گذشته اعضای اتاق‌ها ۲۰ درصد کاهش داشته که عامل آن رکود اقتصادی و دریافت یک در هزار فروش اعضای اتاق بازرگانی است.
 
پدرام سلطانی پیش از ظهر امروز در چهل و سومین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران توجه به رونق در 5 صنعت را از مهمترین راهکارهای خروج از رکود دانست و گفت: صنعت حمل و نقل، معدن، ICT، گردشگری و صنایع پایین‌ دستی نفت و گاز می‌تواند در رونق کشور بسیار مهم باشد مضاف بر آنکه حمل و نقل جدا از صنعت خود در تمام موارد تأثیرگذار است.
 
وی به این نکته اشاره کرد که حتی زیرساخت حمل و نقل در گردشگری ما تأثیرگذار است چرا که در تابستان امسال تمامی هتل‌های شهرهای گردش‌پذیر رزرو شده اما صنعت گردشگری فدای صنعت اتوبوس‌سازی می‌شود.
 
سلطانی پیشنهاد داد تا تعرفه واردات اتوبوس‌های با عمر کمتر از 3 سال کاهش یابد تا ناوگان اتوبوسرانی تقویت شود و نباید صنعت اتوبوس‌سازی در گرو 2 - 3 سرمایه‌گذار در این زمینه باشد.
 
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: باید پرسید چرا شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در کشور شکل نمی‌گیرد. بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل بزرگ به دلیل مقررات دست و پاگیر در کشور ترجیح می‌دهند که بزرگ نشوند در حالی که ما در قلب محل ترانزیت کشورها قرار گرفته‌ایم.
 
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین به کاهش صدور کارت بازرگانی طی 3 سال گذشته در اتاق‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: در 3 سال گذشته به طور متوسط 20 درصد از اعضای اتاق‌های بازرگانی کشور کاسته شده که باید به عنوان آسیب و هشدار آن را جدی گرفت و دلیل آن را پیدا کنیم البته عوامل متعددی مانند رکود اقتصادی، دریافت یک در هزار فروش که متأسفانه در دوره گذشته با کم‌ دقتی به تصویب رسید و مواردی شبیه به آن در این مسئله دخیل است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ایرو 0 0

    جناب آقاى پدرام سلطانى احتراما به استحضار میرساند وقتى ترانزیت کشور که بخشهای مختلفی از طریق ریل دریا هوا لوله سواپ وجاده انجام میشود و این مقوله مهم تنها در اتاق کوچک و یک دفتر ساده بنام دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهدارى که حتی طبق چارت سازمانى سازمان راهداری زیر نظر معاونت حمل و نقل جاده ای آن سازمان میباشد حبس گردد از آن دفتر کوچک که از معاونت حمل و نقل اطاعت و تبعیت میکند بیش از این نباید انتظار داشت که ترانزیت توسعه پیدا کند… چون آنها همیشه سایر بخشهای حمل و نقل را برای خود رقیب میدانند و حتى داعیه ریس و مافوق برای سایر بخشها… لذا پیشنهاد میگردد مقوله ترانزیت از غل و زنجیر دفتر کوچیک باید رهایی و آزاد شود و برای خود یک سازمان مستقل باشد و دفتر کوچیک زیر نظر آن سازمان جدید…لذا این مهم هست که حتی اتاق بازرگانی بین الملل امور کارنه تیر را که مربوط به ترانزیت هست اتاق کشور را طرف مقابل خود میداند نه دفتر کوچک پایانه های مرزی را… به امید استقلال امور ترانزیت در کشور عزیزمان ایران در آینده نزدیک.