|
کد خبر:
117871
|
نشت نفت از کشتیهای نفتکش کم شد
تیننیوز| میانگین تعداد نشتهای بزرگ نفتی از ناوگان جهانی کشتیهای نفتکش از سال 2010 تاکنون کاهش یافته و به 1.7 حادثه در سال رسیده است.
فدراسیون بینالمللی مالکان کشتی در زمینه آلودگی (ITOPF) اعلام کرد که روند کاهشی نشت نفت از ناوگان جهانی کشتیهای نفتکش ادامه دارد.
به گزارش گروه بینالملل مارین تایمز، طبق گزارش این فدراسیون میانگین تعداد نشتهای بزرگ نفتی (بیشتر از 700 تن) از کشتیهای نفتکش به طور پیوسته از سال 2010 تاکنون کاهش یافته و به 1.7 حادثه در سال رسیده است.
در سال 2016 میلادی تنها یک حادثه نفتکش منجر به نشت بزرگ گازوئیل و دیزل شد که در ماه سپتامبر در خلیج مکزیک رخ داد. در همین سال چهار حادثه نشت متوسط (هفت تا 700 تن) نیز اتفاق افتاد.
مجموع نفتی که در حوادث مربوط به کشتیهای نفتکش طی سال 2016 وارد محیط زیست شده است در حدود شش هزار تن است که بخش زیادی از آن مربوط به نشت نفت در خلیج مکزیک می شود.
در همین حال، گزارش ITOPF نشان می دهد که تعداد نشتهای متوسط از 28.1 مورد در دهه 1990 به 14.9 حادثه در دهه ابتدایی 2000 کاهش یافته است. از ابتدای دهه 2010 میلادی تا کنون نیز این آمار به پنج مورد رسیده است.
در فاصله سال های 1970 تا 2016 میلادی بیش از 50 درصد از نشتهای بزرگ نفتی در حالی رخ داده اند که نفتکشها در حال تردد در آبهای آزاد بوده اند. برخورد با سازه های دریایی و آبی، تصادم با سایر کشتی ها، و به گل نشستن دلیل نزدیک به 59 درصد از حوادث نشت نفت بوده اند.
همین دلایل در مسیرهای بسته و منتهی به خشکی 99 درصد از حوادث منجر به نشت را عامل شده اند.
با این وجود ITOPF اعلام کرد که امروزه بیش از 99.99 درصد از محموله های نفتی که از طریق دریا ارسال می شوند بدون حادثه به مقصد خود می رسند.
فدراسیون بینالمللی مالکان کشتی در زمینه آلودگی (ITOPF) اعلام کرد که روند کاهشی نشت نفت از ناوگان جهانی کشتیهای نفتکش ادامه دارد.
به گزارش گروه بینالملل مارین تایمز، طبق گزارش این فدراسیون میانگین تعداد نشتهای بزرگ نفتی (بیشتر از 700 تن) از کشتیهای نفتکش به طور پیوسته از سال 2010 تاکنون کاهش یافته و به 1.7 حادثه در سال رسیده است.
در سال 2016 میلادی تنها یک حادثه نفتکش منجر به نشت بزرگ گازوئیل و دیزل شد که در ماه سپتامبر در خلیج مکزیک رخ داد. در همین سال چهار حادثه نشت متوسط (هفت تا 700 تن) نیز اتفاق افتاد.
مجموع نفتی که در حوادث مربوط به کشتیهای نفتکش طی سال 2016 وارد محیط زیست شده است در حدود شش هزار تن است که بخش زیادی از آن مربوط به نشت نفت در خلیج مکزیک می شود.
در همین حال، گزارش ITOPF نشان می دهد که تعداد نشتهای متوسط از 28.1 مورد در دهه 1990 به 14.9 حادثه در دهه ابتدایی 2000 کاهش یافته است. از ابتدای دهه 2010 میلادی تا کنون نیز این آمار به پنج مورد رسیده است.
در فاصله سال های 1970 تا 2016 میلادی بیش از 50 درصد از نشتهای بزرگ نفتی در حالی رخ داده اند که نفتکشها در حال تردد در آبهای آزاد بوده اند. برخورد با سازه های دریایی و آبی، تصادم با سایر کشتی ها، و به گل نشستن دلیل نزدیک به 59 درصد از حوادث نشت نفت بوده اند.
همین دلایل در مسیرهای بسته و منتهی به خشکی 99 درصد از حوادث منجر به نشت را عامل شده اند.
با این وجود ITOPF اعلام کرد که امروزه بیش از 99.99 درصد از محموله های نفتی که از طریق دریا ارسال می شوند بدون حادثه به مقصد خود می رسند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.