| کد خبر: 11104 |

تناژ خود در IMO را از دست دادیم

دور پنجم مذاکرات ایران و کشورهای 5+1 در حالی روز گذشته در وین اتریش به پایان رسید که بخش کشتیرانی همچنان با چالش‏های جدی ناشی از تحریم‏ها دست و پنجه نرم می‏کند.
 
یک کارشناس ارشد کشتیرانی دراین باره گفت: بیشتر فعالیت و انرژی شرکت‏های کشتیرانی جمهوری اسلامی و ملی نفتکش در چند سال گذشته صرف دور زدن تحریم‏ها شده است که در این جهت، عملا بخش اعظم کشتی‏های تحت پرچم ایران از دست رفت و بدین ترتیب، تناژ بالایی که با سال‏ها هزینه و فعالیت و خرید کشتی‏های اقیانوس‏پیما در سازمان بین‏ المللی دریانوردی (IMO) کسب کرده بودیم؛ از دست دادیم و در حال حاضر، فقط با چند کشور خاص همکاری داریم.
 
وی افزود: برای برگشتن به بازارهای بین ‏المللی و استانداردهای قبلی باید شرایط و راهکارهایی توسط دولت ایجاد شود که بتوانیم با پرچم خودمان تردد کنیم و اگر این اتفاق نیفتد، به چالش‏های جدی برمی‏خوریم.
 
این کارشناس دریایی با اشاره به اینکه «علیرغم تحریم‏ها تعریف درستی از شرایط بحرانی در سطح صنعت حمل‏ونقل دریایی و نیز مجموعه دستگاه‏های مسؤول کشور وجود نداشت»، تصریح کرد: قوانین دست و پاگیری در امر کشتیرانی داخلی وجود دارد و در سازمان بنادر و گمرک برای برخی موارد مشکل داریم؛ بویژه گمرک که آشنایی کاملی از حوزه دریایی و کشتیرانی ندارد.
 
وی همچنین با اشاره به کمبود نیروی کار دریانورد در کشور یادآور شد: در حال حاضر، شاهد موازی‏کاری مراکز آموزش دریایی هستیم؛ در حالیکه در صورت برنامه‏ریزی لازم می‏توان نه تنها نیروهای مورد نیاز کشور را تأمین کرد؛ بلکه می‏توانیم جذب دانشجو از کشورهای دیگر هم داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.