| کد خبر: 10728 |

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

◄ اجازه نمی دهیم محصولات بی کیفیت وارد بازار کشور شوند / اجرای طرح ورود موتورسیکلت های برقی تا سه ماه آینده

تین نیوز | معاون شهردار تهران و رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به طرح ورود موتور سیکلت های برقی تا سه ماه آینده گفت: از تولیدات بی کیفیت هیچ گونه حمایتی نخواهیم کرد و اجازه نمی دهیم محصولات بی کیفیت وارد بازار کشور شوند.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه "فرآیند اجرایی ورود موتور سیکلت های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تهران" با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران گفت: سال هاست مردم ما با مرگ تدریجی ناشی از عملکرد موتورها و خودروها در شهر مواجه هستند و در واقع زندگی مردم به دلیل این آلودگی ها به خطر افتاده است.
 
وی تصریح کرد: همه ما مسئول بوده و هستیم تا از شدت آلودگی هوا در جهت سلامتی مردم بکاهیم. بیمار شدن میلیون ها نفر به بیماری های تنفسی حاصل عوامل طبیعی نیست بلکه به دست من و شما و همچنین تامین کنندگان سوخت شکل می گیرد و در این میان مردم بیشترین آسیب را می بینند.
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه در گام اول شهرداری تهران، 40 میلیارد تومان اعتبار برای ورود و تولید موتورهای برقی در نظر گرفته است، گفت: مدیریت شهری تهران در اجرای این طرح به دنبال حمایت از تولید کنندگان، وارد کنندگان و خریداران از یک سو و از سوی دیگر حفظ جان شهروندان است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه دیگر دوره خودروسازانی که وسایل نقلیه بی کیفیت را تولید و یا وارد شهر می کنند، به اتمام رسیده است، اظهار کرد: می توانیم با چاره اندیشی آینده را از امروز ترسیم کنیم و مطمئن باشید مدیریت شهری در دوره ای که آقای قالیباف آن را بر عهده دارد، دارای اراده ای قوی است تا این طرح را اجرایی کند.
 
وی با بیان اینکه مسبب 50 درصد کشته شدگان کشور، موتورسیکلت ها هستند، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم منابع لازم را برای شهروندان فراهم کنیم و تمام بضاعت مان را به کار بگیریم تا این طرح مورد استقبال مردم و موتورسواران قرار بگیرد.
 
تشکری هاشمی یادآور شد: در واقع با اجرایی شدن این طرح و ورود موتور سیکلت های برقی نه تنها از آلودگی هوا و صوتی کاسته خواهد شد، بلکه معضلات اجتماعی حاصل موتور سیکلت های بنزینی چون سرعت بالا، بی انظباطی و انجام حرکات خطرناک نمایشی هم دیگر امکان پذیر نخواهد بود و جامعه به سمت نظم اجتماعی حرکت خواهد کرد.
 
معاون شهردار تهران تاکید کرد: ما به دنبال انحصاریم و اجازه نمی دهیم محصولات بی کیفیت به خصوص محصولات چینی وارد بازار کشور شوند، چرا که نمی خواهیم بار دیگر تجربه ورود محصولات بی کیفیت در کشور تکرار شود.
 
وی با اشاره به تولید خودروهای دوگانه سوز، اذعان کرد: این خودروها بلای جان ما شده است و دیگر اینگونه تجربیات کافی است و قطعا از اینگونه تولیدات بی کیفیت هیچ گونه حمایتی نخواهیم کرد و آنچه که در وهله اول برای مان مهم است جان شهروندان تهرانی است.
 
تشکری هاشمی افزود: با منابعی که در اختیار داریم طی سه ماه آینده و در همین سال جاری عملیات اجرایی طرح ورود موتور سیکلت های برقی به جای موتور سیکلت های بنزینی را آغاز خواهیم کرد.
 
گفتنی است جلسه شناسایی شرکت های تأمین کننده موتورسیکلت های برقی، 27 خرداد ماه در سالن كنفرانس معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران برگزار شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.