| کد خبر: 104842 |

بهره‎برداری از چهار بندر صیادی در سال جاری

تین‌نیوز| چهار بندر صیادی گوگسر، بندرعباس، خورآذینی و زرآباد تا پایان سال جاری تکمیل می‎شود و به بهره‎برداری می‎رسد.

مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران که چندی پیش از تامین اعتبار 45 درصدی بودجه اختصاصی سال 95 به ساخت بنادر صیادی کشور خبرداده بود از اتمام عملیات اجرایی و تسویه حساب پروژه ساخت بندر صیادی زرآباد در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت که این پروژه بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 

سید مصطفی بهشتیان گفت: 15 بندر صیادی جدید در پنج استان ساحلی کشور به ترتیب استان بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندارن در حال ساخت است که بندر زرآباد در استان سیستان و بلوچستان بیشترین پیشرفت ساخت را در بین پروژه‌ها داشته است.
بهشتیان اظهار امیدواری کرد که چهار بندر صیادی گوگسر، بندرعباس، خورآذینی و زرآباد تا پایان سال جاری تکمیل شده و به بهره‎برداری برسد.
وی یکی از مهمترین اهداف تعیین شده در طرح جامع بنادر صیادی کشور را توسعه و افزایش ظرفیت‌های بندر صیادی کشور عنوان کرد و گفت: این برنامه برای بهره‌برداری خوب از ظرفیت‌های موجود است.

این مقام مسوول در سازمان شیلات درباره تعداد بنادر صیادی در هر استان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‎ریزی‌های انجام شده در استان بوشهر سه بندر صیادی خارک، جفره و خورخان ساخته خواهد شد که بندر خورخان با انجام 100 درصدی مطالعات و بندر جفره با 27 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است. این در حالی است که پیمانکار پروژه بندر صیادی خارگ نیز امسال مشخص شده و کار ساخت آن نیز آغاز خواهد شد.
بهشتیان بر ضرورت ساخت هر چه سریعتر بندر صیادی خارگ تاکید کرد و گفت: با ساخت این بندر صیادی در جزیره خارگ، اقتصاد بومیان جزیره متحول خواهد شد.

مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات در ادامه اعلام کرد: چهار بندر صیادی گوگسر، بندرعباس، خورآذینی و درگهان در استان هرمزگان در حال اجرا هستند البته همه این بنادر بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند به صورتی که بندر گوگسر 92 درصد، بندرعباس 93 درصد ، بندر خورآذینی 98 درصد و بندر درگهان 91 درصد از لحاظ فیزیکی پیشرفت داشته‌اند.
وی پروژه‌های ساخت و بهسازی بنادر صیادی را در استان خوزستان، چهار پروژه دانست و گفت: بنادر هندیجان، خور ابوخضیر و آبادان در این استان به ترتیب با پیشرفت 88 درصد، 15 درصد و 20 درصد اکنون در حال اجرا هستند.

بهشتیان درباره بندر صیادی امام خمینی(ره) در استان خوزستان گفت: مطالعات این طرح 100 درصد در دو فاز یک و دو انجام شده است که با انتخاب پیمانکار مراحل اجرای این طرح نیز در آینده آغاز خواهد شد.
وی در ادامه درباره بنادر صیادی استان سیستان و بلوچستان گفت: در این استان سه بندر به نام‌های زرآباد، پزم و تنگ در فهرست بهسازی و ساخت بنادر صیادی است که عملیات اجرایی و تسویه حساب پروژه بندر زرآباد به اتمام رسیده است و بند پزم نیز با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال ساخت است.
به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران،50 درصد از مطالعات بندر تنگ انجام شده است و منتظر اجرای مناقصه برای انتخاب پیمانکار پروژه است.

وی افزود: بندر صیادی پزم با ظرفیت تخلیه بیش از سه هزار تن صید یکی از مهم‌ترین بنادر صیادی کشور محسوب می‌شود که با اتمام محوطه سازی و احداث ساختمان پشتیبانی، پروژه ساخت بندر صیادی پزم در ساحل دریای عمان به پایان خواهد رسید.
بهشتیان درباره آخرین بندر صیادی که در حال ساخت است، اظهار کرد: بندر صیادی بابلسر در استان مازندران نیز اکنون با 83 درصد پیشرفت فیزیکی روبه رو است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی 23 بندر صیادی در سال‎های قبل به اتمام رسیده است و این بنادر اکنون در حال بهره‎برداری هستند، تصریح کرد: بنادر درگهان در استان هرمزگان، هندیجان و خور ابوخضیر در استان خوزستان، پزم در استان سیستان و بلوچستان و در آخر بابلسر در استان مازندران در سال آینده به بهره‎برداری خواهند رسید.
به گفته بهشتیان؛ دوبندر خورخان و آبادان نیز در سال 98 و بنادر خارک، جفره، امام خمینی(ره) و تنگ در سال 99 به بهره برداری خواهند رسید.
مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری به موقع از این بنادر منوط به اختصاص اعتبارات لازم برای ساخت و تجهیز آنها است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.