| کد خبر: 186647 |

وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

◄ رابطه توسعه یافتگی و ایمنی در حمل‌ونقل

در سال 97 اهتمام ویژه‌ای وجود داشت تا نقاط پرحادثه‌ای که شناسایی شده بود در اولویت برنامه ریزی برای ایمن سازی جاده‌ها قرار گیرد و به‌رغم محدودیت منابع دولت، این حرکت همچنان پابرجا است.

تین نیوز

وزیر راه و شهر سازی در جشنواره روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در هفتم اردیبهشت‌ماه گفت: اگر می‌خواهیم به عنوان جامعه توسعه یافته مطرح باشیم، باید ایمنی و حمل‌ونقل را در ذهن و رفتار خود گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد اسلامی با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: این روز به همه کسانی که عاشق انسانیت هستند و برای انسانیت و عشق جان فشانی می‌کند، تعلق دارد، ما بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا در مسیر توسعه پیشرفت‌های خود را گسترش دهیم و ایمنی از لوازم توسعه یافتگی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که سانحه سقوط بهمن در منطقه چهل دختر در شمال شهرستان شاهرود و گرفتار شدن تعدادی از خانواده‌ها و خودروها در این مسیر مساله کوچکی نبود، تصریح کرد: ساعت 2 بامداد 29  اسفندماه سال گذشته با امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش تماس گرفتم و از وی درخواست کردم تا نسبت به اعزام نفربرها برای جابه‌جایی مردم گرفتارشده در بهمن این منطقه، اقدام کند.

وزیر  راه و شهرسازی یادآور شد: اگرچه باید در هندسه راه و طراحی سازه‌های جاده‌ای توجه کافی داشته باشیم و بازرسی‌های مستمر نسبت به ایمنی خودروها انجام شود، اما عامل انسانی از همه اینها مهم‌تر است. اگر مقررات و قوانین رعایت شود، حجم زیادی از تلفات جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند بسیاری از کشورها نیز هزینه بالایی صرف آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ایمنی رانندگی کردهاند. ما نیز چنان چه خواستار ایمنی در حمل‌ونقل هستیم باید اموزش را در راس کارهای خود قرار دهیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در این جشنواره،  یادآور شد: امدادرسانی در ذات همه انسان‌ها بالفطره وجود دارد که در شرایط بحرانی به یکدیگر کمک کنند. اما آن‌چه که اهمیت دارد توجه جدی به رعایت مقررات ایمنی است تا از وقوع سوانح جلوگیری شود. در آموزش مهارت رانندگی نیز باید علاوه بر آموزش‌های هنگام دریافت گواهینامه، مانند سایر گونه‌های حمل‌ونقلی از جمله گواهینامه دریانوردان یا خلبانان، آموزش مستمر پس از اخذ گواهینامه نیز وجود داشته باشد تا رعایت مقررات نصب العین رانندگان شود.

وی با تاکید بر لزوم تأسیس نهاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل نیز، گفت: چنین نهادی باید به طور مستقل سوانح را بررسی کرده و علاوه بر بررسی جوانب زیرساختی حمل و نقل، رفتارهای رانندگان نیز در این نهاد بررسی شود. این نهاد به عنوان NTSP در دیگر کشورها ایجاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در سال 97 اهتمام ویژه‌ای وجود داشت تا نقاط پرحادثه‌ای که شناسایی شده بود در اولویت برنامه ریزی برای ایمن سازی جاده‌ها قرار گیرد و به‌رغم محدودیت منابع دولت، این حرکت همچنان پابرجا است.

محمد اسلامی خاطرنشان کرد: نه تنها در جاده‌های دوطرفه تلفات رانندگی زیادی را شاهد هستیم، بلکه در بزرگراه‌ها نیز تعداد کشته‌های سوانح جاده‌ای بالا است که نشان می‌دهد در جاده‌های چهارخطه و چهار بانده نیز آمار بالای تصادفات را در دست داریم. این موضوع به معنی این است که زیرساخت‌ها به تنهایی عامل سوانح نیست بلکه عدم رعایت ضوابط و مقررات از مهم‌ترین عوامل سوانح رانندگی است.لذا باید ایمنی در ترددهای جاده‌ای مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.