ایستگاه های راه آهن کشور به صورت محوری مدیریت می شوند
مدیرعامل راه آهن جمهوری ایران گفت: تغییراتی در ساختار مدیریت ایستگاه های راه آهن سراسر کشور با انسجام تیمی و فراهم کردن مقدمات به وجود آمده تا این مراکز به صورت محوری مدیریت شوند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری ایران گفت: تغییراتی در ساختار مدیریت ایستگاه های راه آهن سراسر کشور با انسجام تیمی و فراهم کردن مقدمات به وجود آمده تا این مراکز به صورت محوری مدیریت شوند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جبارعلی ذاکری روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین، اظهار کرد: ساختار مدیریت ایستگاه های راه آهن در دولت چهاردهم دچار تغییراتی شد تا جایی که در ساختار جدید، هر استان یک محور جدید خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم و درخور توجهی باید برای توسعه و تجهیز راه آهن قزوین صورت بگیرد تا از ظرفیت این ایستگاه برای جا به جایی مسافران و حمل بار به نحو مناسبی استفاده به عمل آید، خاطرنشان کرد: در این رابطه بایستی از ظرفیت بخش خصوصی در حمل و نقل بار و مسافر استفاده شود.
ذاکری تصریح کرد: علی رغم سابقه بالای راه آهن در قزوین اما حمل و نقل جاده ای این استان به خطوط ریلی غلبه پیدا کرده و متاسفانه مدیریت ریلی استان در گذشته موفق عمل نکرده، یکی از مهمترین دلایل آن نیز به سوخت سه هزار ریال باز می گردد.
به گفته این مسوول، در سطح کلان نیز پیگیر بسیاری از موضوعات در حوزه حمل بار و کالاهای اساسی هستیم تا جایی که در موضوع نهاده های دامی با رویکرد جهاد کشاورزی و تکلیفی که به آنها واگذار شده تا از بندر امام کالاهای خود را جا به جا کنند.
ذاکری با بیان اینکه مدیریت راه آهن کشور به عنوان یک ساختار فنی محسوب می شود و خطاهای گذشته نیز در حال اصلاح است، افزود: در عین حال نیز اطلاعات مورد نیاز برای نیازمندی های راه آهن قزوین نیز بایستی صورت پذیرد چرا که میزان باری که از خط راه آهن این استان عبور می کند در حد صفر ثبت شده است.
وی ادامه داد: در توسعه ایستگاهی راه آهن قزوین پای کار هستیم و برای راه اندازی ایستگاه محمدیه با انجام هماهنگی های لازم، تلاش خواهیم کرد تا خدمات قابل قبولی از ایستگاه جدید به شهروندان ارایه شود.
وی با بیان اینکه افزایش سرعت قطار به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در دستور کار راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، یادآور شد: قطارهای شهری در مسیر تهران، قزوین، زنجان، میانه تا تبریز به علت استقبال مردم فعال تر خواهند شد و به مرور نیز تعداد رام قطارها را نیز افزایش خواهیم داد.
مدیرعامل راه آهن کشور خاطرنشان کرد: یکی از علاقه مندان به بخش سرمایه گذاری در راه آهن برای راه اندازی خطوط ریلی تهران اعلام آمادگی کرده و برای شهرهای دیگر نیز با انجام این اقدام می توانیم کارهای عقب افتاده را پیش ببریم.
چرا ایستگاههای بین راه را خراب میکنند خودشان یک تاریخند . چون با مصالحشان نمیشود ایستگاههای نو ساخت . میشود تغییر کاربری داد ؟ چرا خانه های سازمانی اراک و اهواز که کلی برای ساختمان هزینه شده در حال خراب شدن هستند ؟ اینها ثروت ملی یند درستشان کننند و به کارمندان بی خانه اجاره بدهند خودش ایجاد انگیزه میکنه
سلام و وقت بخیر
چرا برای قزوین قم قطار مستقیم قرار نمیدین با وجود اینکه خط ریلی به سمت تهران و قم وجود داره ؟
و با وجود اینکه مردم به قم هم مراجعه نسبتا خوبی دارند ؟
تنها راه برای رفتن به قم فعلا اتوبوسه که اونم از کیفیت بالایی برخوردار نیست و با قطار هم به جهت زمانهای پراکنده تهران و قم بسیار معطلی زمانی داریم . به نظرم مردم قزوین حقشون هست که قطار مستقیم به بسیاری از استانها مثل قم، کاشان ، یزد و... داشته باشند .