| کد خبر: 173492 |

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور خبر داد:

◄ افزایش ۱۸ درصدی تردد وسایل‌نقلیه جاده‌ای در نیمه اول شهریور ماه

طی نیمه نخست شهریور ماه سال‌جاری بالغ بر ۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تردد بین استانی وسایل‌نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تین نیوز

طی نیمه نخست شهریور ماه سال‌جاری بالغ بر ۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تردد بین استانی وسایل‌نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش تیننیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای علی‌اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام این مطلب گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور بیشترین متوسط تردد ساعتی در مدت یادشده مربوط به استان البرز با متوسط تردد ساعتی ۱۶۷۶ خودرو، تهران با ۱۳۰۴، مازندران با ۹۰۴، قزوین با ۸۳۵ و گیلان با ۸۱۱ خودرو در ساعت بوده است.

وی افزود: بیشترین متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه در نیمه اول شهریور ماه مربوط به محورهای آزادراه کرج- تهران (کیلومتر ۲۵) با ۶۲۸۲ تردد در ساعت، آزادراه کرج- تهران (پل کلاک) با ۵۳۸۴ و آزادراه کرج- قزوین (گلشهر) با ۵۲۴۱ تردد در ساعت بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به روزهایی که طی نیمه نخست شهریور ماه بیشترین تردد را داشته‌اند، خاطرنشان کرد:

بیشترین متوسط تردد به ترتیب مربوط به روزهای پنجشنبه ۷ شهریور(روز قبل از عید سعید غدیر خم)، روز جمعه ۲ شهریور (روز پایانی تعطیلات عید سعید قربان) و روز جمعه ۹ شهریور (روز پس از عید سعید غدیر خم) بوده است.

براساس این گزارش آشوری با اشاره به سامانه‌های پیش بینی شده برای اطلاع هموطنان از وضعیت راه‌های کشور گفت:

هموطنان می‌توانند با تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در هر نقطه از کشور از وضعیت راه‌ها مطلع شوند یا با ارسال عدد ۱۴۱ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ در جریان آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورها قرار گیرند، همچنین سایت اینترنتی www.۱۴۱.ir و کانال اطلاع‌رسانی ۱۴۱.ir@ در پیام‌رسان سروش، آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها را در اختیار هموطنان قرار می‌دهد.

همچنین مسافران و کاربران جاده‌ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱ به تصاویر و اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری مستقر در راه های کشور، دستگاه‌های ترددشمار، وضعیت کارگاه‌های جاده‌ای و انسدادها، وضعیت آب و هوا، مجتمع‌های خدماتی – رفاهی، پمپ بنزین‌ها، مساجد و نمازخانه‌ها و نرم‌افزار مسیریاب دسترسی پیدا کنند.

آشوری با اشاره به عملکرد و میزان مراجعه مردم به سامانه‌های جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ در مرکز مدیریت‌راه‌ها افزود:

در مردادماه امسال بیش از ۸۳۳ هزار و ۵۳۶ تماس تلفنی توسط هموطنان برای آگاهی از وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها برقرار شده که نسبت به تیرماه امسال ۱/۲۷ درصد افزایش یافته است.

مدیر مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور در ادامه خاطرنشان کرد: طی مردادماه امسال بیش از سه میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۰۹ بازدید از وب سایت‌ ۱۴۱ انجام شده که نسبت به تیرماه ۸/۳ درصد افزایش یافته است، همچنین ۴۱۴  هزار و ۸۸۳ مورد درخواست کاربران در اپلیکیشن همراه ۱۴۱ طی مردادماه ۱۳۹۷ ثبت شده که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۸/۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آشوری با اشاره به پیامک‌های ارسالی هموطنان به سامانه‌های پیامکی مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: کل پیامک ارسال شده به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ در مردادماه ۹۷ برابر ۱۹۸ هزار و ۵۸۵ پیامک بوده و پیشینه تعداد پیام کوتاه ارسال شده به این سامانه مربوط به روز ۳۱ مرداد مقارن با عید سعید قربان بوده است. 

وی درخصوص ارتباط عملکرد سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ و وضعیت تردد در راه‌های کشور گفت:  نمودار متوسط تردد ساعتی مرداد ۹۷ نشان از افزایش تردد در مورخ سه‌شنبه ۳۰ مرداد و مصادف با روز پیش از عید سعید قربان دارد. همزمان با تعطیلات ایام پایانی مرداد ماه و افزایش تعداد سفرها در این ایام، میزان مراجعه کاربران به سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ به ویژه تماس‌های سامانه تلفنی ۱۴۱ و درخواست بازدیدها از اپلیکیشن ۱۴۱ رشد چشم‌گیری داشته است

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به وضعیت تردد در شهریور ماه امسال اظهار داشت:پیش‌بینی می‌شود در شهریور ماه امسال استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان‌شمالی، زنجان، مازندران، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی، قم و قزوین بیشترین میزان جذب سفر را نسبت به سایر استان‌ها داشته باشند لذ انتظار می‌رود هموطنان با انجام سفرهای برنامه‌ریزی شده و کسب اطلاع قبلی از وضعیت راه‌ها و شرایط جوی و رعایت ایمنی لازم در روزهای باقیمانده از تابستان ۹۷ سفرهای خوب و ایمنی را در طول راه‌های کشور تجربه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.