سیاستهای کلان حوزه حمل و نقل شهر یزد تدوین شد
سیاستهای کلان حوزه آمد و شد و حمل و نقل شهر یزد در ۱۲ بند برای سال ۱۴۰۱ به تصویب «کمیته حملونقل و آمدوشد» شورای اسلامی شهر یزد رسید
سیاستهای کلان حوزه آمد و شد و حمل و نقل شهر یزد در ۱۲ بند برای سال ۱۴۰۱ به تصویب «کمیته حملونقل و آمدوشد» شورای اسلامی شهر یزد رسید و مقرر شد طی سه هفته پیشنویس برنامه تفصیلی مبتنی بر این سیاستها نیز توسط واحد مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تدوین و به کمیته جهت بررسی و تصویب ارائه شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، «مجید تجملیان» رئیس کمیته حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر یزد ، روز یکشنبه ۲۹ خردادماه در سخنان پیش از دستور بیست و دومین نشست این کمیته، ضمن اشاره به تبعات احتمالی اجرای طرحهای جدید در حوزه حمل و نقل و آمد و شد، اظهار کرد: برخی سیاستها و تصمیمات اتخاذ شده در حوزه حملونقل و آمدوشد شهری، ممکن است عواقب و نارضایتی بعضی از شهروندان را به دلیل اقدامات سلبی که گریزناپذیر هم هستند به همراه داشته باشد اما این تصمیمات جزو الزامات تدبیر و مدیریت حملونقل و آمدوشد شهر است و عواملی همچون تسلط بر نفس، صبوری کردن و اعتقاد به خرد جمعی در تصمیمگیریهای مرتبط با حوزه ترافیک، باعث موفقیت در این امر خواهد شد.
در این نشست پیش نویس بندهای سیاستهای کلان حوزه حملونقل و آمدوشد شهری، مصوب و مقرر شد براساس سیاستهای کلان سال ۱۴۰۱ حوزه حمل و نقل شهر یزد، فعالیتهای سلبی و ایجابی به صورت ترکیبی لحاظ شده و اجرای فعالیتهای ایجابی تقدم زمانی بر فعالیتهای سلبی داشته باشد.
اولویتدهی به آموزش شهروندی و فرهنگسازی عمومی حملونقل و آمدوشد، اولویت دهی به حملونقل و آمدوشد انسان محور در برابر خودرو محوری، توجه ویژه به ارتقای سهم حمل و نقل پاک در سطح شهر مبتنی بر دوچرخه و پیاده روی، و نیز کاهش تقاضا و مدیریت توزیع مناسب سفرهای شهری، از دیگر سیاستهای مورد تصویب در این نشست بود.
از دیگر بندهای سیاستهای کلان حوزه حملونقل و آمدوشد شهری یزد که مورد تصویب قرار گرفت، استفاده حداکثری از فناوریهای نوین (به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات) برای جمعآوری دادهها و اجرای سامانههای هوشمند، ارتقای دسترسپذیری شهروندان، بهبود ایمنی و تردد و کاهش تصادفات، ارتقای وضعیت زیست محیطی شهر مرتبط با حملونقل و آمدوشد، و توجه به سیاستهای پدافند غیرعامل بود.
در این نشست همچنین بر «اولویت دهی به دیدگاههای نرم افزاری نسبت به دیدگاههای سخت افزاری در کلیه طرحها و فعالیتهای حوزه حملونقل و آمدوشد» تاکید گردید. در ضمن توجه به الزامات حملونقل و آمدوشد در کلیه برنامهریزیهای شهری و فعالیهای عمرانی و بالعکس هم در بندهای سیاستهای کلان حوزه حملونقل و آمدوشد شهر منظور شد.
پس از تدوین برنامه تفصیلی حوزه حملونقل و آمدوشد و تصویب در کمیته، این برنامه به ترتیب در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشها، و سپس صحن شورای اسلامی شهر مطرح و مورد تصمیمگیری قرار خواهد گرفت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.