| کد خبر: 220670 |

نماینده آستارا: تامین قیر آسفالت معابر شهرها در مجلس پیگیری می‌شود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص قیر رایگان برای آسفالت معابر و خیابان‌های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، در مجلس پیگیری می‌شود و منبع تامین مالی آن مشخص شده‌است.

تین نیوز

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص قیر رایگان برای آسفالت معابر و خیابان‌های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، در مجلس پیگیری می‌شود و منبع تامین مالی آن مشخص شده‌است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا مرحبا اظهار کرد: طرح تخصیص قیر رایگان در مجلس یازدهم تصویب شد اما شورای نگهبان ملاحظاتی بر آن وارد کرد و پس از اصلاح در مجلس، دوباره به شورای نگهبان ارجاع شده است.

وی اظهار امیدواری کرد این طرح پس از تایید در شورای نگهبان و بررسی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، جهت نهایی شدن دوباره به صحن علنی مجلس بازگردد.

وی ادامه داد: منبع تأمین اعتبار و موارد استفاده قیر رایگان، از سوی نمایندگان مجلس مشخص شده و در خصوص رانت‌ خواری و استفاده از آن در بازار آزاد نیز، جای نگرانی وجود ندارد.

مرحبا اظهار کرد: برخی راه های روستایی بخش های مرکزی و لوندویل آستارا نیز وضعیت مناسبی ندارند و با توزیع قیر رایگان، به آسفالت و بهسازی آنها اقدام خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: سودآوری راه‌ آهن قزوین-رشت در گرو اتصال به خط ریلی آستارا-آستاراست و قرارگاه خاتم ‌الانبیا با هدف زیرسازی و آزادسازی مسیر آن در آستارا مستقر شده اما سرعت اجرا کند است.

وی بیان کرد: ‌استقرار نیافتن کامل گمرک و نبود فنس و تجهیزات حفاظتی از نواقص بارانداز ریلی آستارا-آستاراست و از دولت جمهوری آذربایجان انتظار داریم هرچه سریع‌ تر به تعهدات خود در تکمیل بارانداز عمل کند.

راه آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ۹۷ افتتاح و جمهوری آذربایجان به ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در تکمیل بارانداز و راه آهن آستارای استان گیلان در قبال بهره برداری از آن متعهد شد و با تکمیل آن و اتصال به ریل قزوین - رشت، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران تکمیل خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان در ارتباط است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.