تکمیل پروژه رینگ چهارم اصفهان با ۲۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار
حدود چهار کیلومتر از رینگ چهارم در منطقه ۱۵ که بخش عمده آن به صورت زیرگذر طراحی شده، هم اکنون در حال تکمیل است و علاوه بر این، هفت کیلومتر در منطقه ۴ و سه کیلومتر در منطقه ۶ از این رینگ ترافیکی در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: مجموع هزینه پیش بینی شده برای تکمیل پروژه عظیم رینگ چهارم بالغ بر ۲,۲۵۰ میلیارد تومان است که پس از اتمام، مسیرهای جدیدی با کیفیت بسیار بالا و استانداردهای روز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
به گزارش تین نیوز، امیرعباس رحمتی در گفت وگو با ایمنا اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری اصفهان این روزها به صورت مستمر و جدی در حال انجام عملیات اجرایی در پروژه عظیم رینگ چهارم شهر اصفهان است که به عنوان یکی از ابر پروژه های کلان شهر اصفهان، اهمیت و تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت ترافیکی و حمل ونقل شهری دارد.
وی افزود: این پروژه شامل احداث بخش بزرگی از رینگ چهارم یا همان رینگ حفاظتی شهر است که در مناطق مختلف شهر به ویژه منطقه ۱۵، منطقه ۴ و منطقه ۶ اجرا می شود.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به جزئیات فنی پروژه تاکید کرد: حدود چهار کیلومتر از رینگ چهارم در منطقه ۱۵ که بخش عمده آن به صورت زیرگذر طراحی شده، هم اکنون در حال تکمیل است و علاوه بر این، هفت کیلومتر در منطقه ۴ و سه کیلومتر در منطقه ۶ از این رینگ ترافیکی در دست اجرا است.
رحمتی گفت: مجموع هزینه پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه عظیم بالغ بر ۲,۲۵۰ میلیارد تومان است که پس از اتمام، مسیرهای جدیدی با کیفیت بسیار بالا و استانداردهای روز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر ابعاد بزرگ پروژه ادامه داد: حجم عملیات عمرانی انجام شده در این پروژه بسیار قابل توجه است و می توان آن را در حد یک مگاپروژه در سطح کشور دانست که به عنوان نمونه، حدود ۹۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده است، همچنین عملیات بتن ریزی به میزان حدود ۸۰ هزار متر مکعب صورت گرفته و بیش از ۵۰۰۰ تن میلگرد در احداث پل های واقع در بخش ابتدایی پروژه به کار رفته است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به روند اجرایی کار تصریح کرد: فعالیت های عمرانی به صورت شبانه روزی و با تمام توان ادامه دارد و در حال حاضر عملیات آسفالت ریزی با اجرای روکش آسفالت سربار در دستور کار قرار دارد تا آسفالت نهایی با کیفیت و عمر مفید بالا به بهره برداری برسد.
رحمتی گفت: هدف اصلی ما ایجاد مسیری ایمن و استاندارد است که ارتباط شمالی-جنوبی شهر اصفهان را در بخش شرقی این کلان شهر به شکل قابل توجهی کوتاه تر کند.
وی افزود: اجرای این پروژه بدون ایجاد اختلال جدی در ترافیک عبوری مردم انجام شده است و با همکاری و پشتیبانی مناطق ۱۵، ۱۰، ۶ و ۴، عملیات اجرایی با کمترین نارسایی در تردد شهروندان صورت گرفته و ترافیک به صورت مستمر و روان در جریان بوده است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات ایمن سازی پروژه گفت: نصب نرده های ایمنی و اجرای روکش آسفالت هم زمان با سایر مراحل اجرا در حال انجام است تا پروژه با کیفیت مطلوب و هزینه مناسب به اتمام برسد و در اختیار مردم قرار گیرد.
رحمتی با اشاره به پشتیبانی مجتمع تولیدی صفه اظهار داشت: این مجتمع تولیدی نقش مهمی در تأمین مصالح پروژه داشت و توانست با تولید ۸۰ هزار متر مکعب بتن و ۱۸۰ هزار تن آسفالت، پشتیبانی لازم را از پروژه و مردم فراهم کند تا بتوانیم این مسیر حیاتی را با کیفیت عالی به بهره برداری برسانیم.