| کد خبر: 253542 |

نخستین رویداد استارتاپی هواشناسی کشور برگزار شد؛

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور حامی ایده های فناورانه و هسته های دانش بنیان استارتاپی

نخستین رویداد استارتاپ ایونت آب و هوا با شعار آب و هوا؛ عدالت اجتماعی برگزار شد.

تین نیوز

نخستین رویداد استارتاپ ایونت آب و هوا با شعار آب و هوا؛ عدالت اجتماعی در مرکز رشد و فناوری علوم جوی، هواشناسی و هوانوردی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نخستین رویداد استارتاپ ایونت آب و هوا با شعار آب و هوا؛ عدالت اجتماعی با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان، برنامه نویسان، علاقمندان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک و همچنین جمعی از مدیران حوزه هواشناسی کشور در مرکز رشد و فناوری علوم جوی، هواشناسی و هوانوردی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد.

در ابتدای این رویداد استارتاپی مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" ضمن بر شمردن چند نمونه از تجربه های موفق وجود استارتاپ های مطرح حوزه هواشناسی در جهان و نیاز مبرم اینگونه فعالیت ها در منطقه و بخصوص کشور اظهار نمود: در دنیا استارتاپ های زیادی در حوزه هواشناسی و علوم جو فعال هستند و خدمات آب و هوایی متنوعی در حوزه پیش بینی مخاطرات وضع هوا، سیلاب، آلودگی هوا، خدمات جوی کشاورزی و.... ارائه می کنند که راه اندازی آن ها ده ها میلیون دلار هزینه داشته است.

وی افزود: پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور  خدمات و محصولاتی شامل پیش بینی های جوی، اقلیمی، آلودگی هوا، گردوخاک، سیل و خدمات آب و هوایی حوزه حمل و نقل ، بخش کشاورزی و آتش سوزی عرصه های طبیعی  را در حال تولید و ارائه دارد.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ادامه داد: بخش قابل توجهی از این خدمات به وسیله برنامه های موبایلی و به صورت رایگان در حال عرضه هستند و برخی دیگر نیز به صورت تخصصی به کاربران متقاضی در حال ارائه است.

رهنما با تاکید بر حمایت از ایده های فناورانه و هسته های دانش بنیان استارتاپی حوزه هواشناسی گفت: در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با تکیه بر دانش بومی و توان علمی محققان این مجموعه امکان طراحی و توسعه بهترین اپلیکیشن های هواشناسی موجود دنیا وجود دارد.

وی در پایان ضمن معرفی خلاصه ای از فعالیت های علمی و اجرایی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و چهار پژوهشکده زیر مجموعه این پژوهشگاه و همچنین با برشمردن تعداد گروه های پژوهشی و معرفی حوزه های تخصصی آنها از اساتید، دانشجویان و علاقمندان حوزه کسب و کارهای استارتاپی دعوت نمود تا با بهره مندی از ظرفیت پژوهشگاه و مرکز رشد و فناوری این مجموعه شاهد رشد و شکوفایی کشورمان در حوزه تولید اپلیکیشن های دقیق مخاطرات آب و هوایی در منطقه و دنیا باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.