| کد خبر: 74829 |

آژانس‎ها؛ فروش بلیت با نرخ شرکت‌های هواپیمایی

تین نیوز | آژانس‌های مسافرتی ملزم به فروش بلیت براساس نرخ‌ شركت‎های هواپیمایی است.

محمد خداكرمی معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری  افزود: در قرارداد شرکت‌های هواپیمایی با آژانس‌های مسافرت هوایی نرخ بلیت در شركت های هواپیمایی مشخص می‌شود.

 
وی درباره نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر فعالیت چارترکنندگان اظهار کرد: بعد از اجرای آزادسازی صرفا افزایش قیمت بلیت هواپیما پذیرفته شده نیست چراکه در حال حاضر با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های متنوعی مشاهده می‌شود. به عنوان مثال نرخ بلیت هواپیما به مقصد مشهد مقدس در روز چهارشنبه هر هفته که تقاضا برای سفر زیاد است بیش از نرخ بلیت در اوسط هفته خواهد بود.
 
معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما برای جبران هزینه‌های شركت های هواپیمایی از جمله استهلاک هواپیما، نرخ سوخت، دستمزد خلبانان و تیم پروازی، عوارض فرودگاهی و غیره اجرا شده است و در نهایت با احتساب این هزینه‌ها حدود 10درصد سود برای شرکت‌ها باقی می‌ماند.
 
خداکرمی ادامه داد: اگر شرکت‌های هواپیمایی با نرخ‌های تکلیفی همچون گذشته فعالیت کنند در صورتی که مسیرهای برگشت کم‌مسافر باشد ، شركت های هواپیمایی متضرر می‌شوند و این زیان در نهایت به مصرف کننده و مسافران منتقل می‌شود در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی به عنوان بنگاه‌های اقتصادی چه اقدامی باید انجام دهند؟ بنابراین با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، شرایط برای تنظیم درآمد و هزینه ایرلاین‌ها فراهم می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در آینده شاهد نرخ‌های متنوع فروش بلیت هواپیما متناسب با روزها و ساعات مختلف خواهیم بود، اظهار کرد: با گذشت زمان از اجرای این طرح به تدریج تا حد زیادی از اخلال در بحث فروش بلیت‌های چارتری جلوگیری می‌شود چرا که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با نرخ‌های رقابتی مستقیم نسبت به فروش بلیت‌های خود اقدام کنند.
 
معاون سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی نیز باید بر آژانس‌های مسافرتی طرف قرارداد خود نظارت كنند.
 
خداکرمی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری  اقدامات و سیاستگذاری لازم را برای فروش مستقیم بلیت از سوی شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌دهد و در این زمینه شرکت‌های هواپیمایی باید خود را به سیستم فروش مستقیم بلیت تجهیز کنند، تاکید کرد: اگر آژانس مسافرتی به هر دلیلی بلیت‌های خود را بیش از نرخ‌هایی که با شرکت‌های هواپیمایی توافق کردند به فروش برساند تخلف، محسوب و برخورد می‌شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.