| کد خبر: 190995 |

مدیرعامل شرکت مهندسی ساینا سیستم اسپادان تشریح کرد:

◄ سایناسیستم، پیشرو در نرم‌افزارهای حمل‌ونقلی

حمل‌ونقل واسط بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین‌المللی بوده و کشور را به سمت توسعه پایدار سوق می‌دهد.

تین نیوز

امروزه حمل‌ونقل به دلیل داشتن نقش زیربنایی و تأثیر فراوانی که بر فرآیند رشد اقتصادی دارد یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی در هر کشوری محسوب می‌شود. حمل‌ونقل واسط بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین‌المللی بوده و کشور را به سمت توسعه پایدار سوق می‌دهد. درحال‌حاضر به‌صورت متوسط در دنیا حدود ۵ درصد از سهم قیمت تمام‌شده کالا، مربوط به هزینه‌های حمل‌ونقل است به‌نحوی‌که در سال ۲۰۰۱ تنها در آسیا ۱۳۰ میلیارد دلار، حجم بازار حمل‌ونقل بوده است.

ازاین‌رو مدیریت صحیح و افزایش بهره‌وری در صنعت حمل‌ونقل می‌تواند نقش اساسی در افزایش قدرت رقابت در عرصه داخلی و بین‌الملل داشته باشد. با توجه به انبوه اطلاعات و فرآیند پیچیده حمل‌ونقل، مدیریت صحیح و افزایش بهره‌وری در این حوزه تنها از طریق سیستم‌های مدیریت اطلاعات و نرم‌افزارهای یکپارچه میسر است. مدیرعامل شرکت مهندسی ساینا سیستم اسپادان به تشریح فعالیت‌های این شرکت پرداخت و گفت: «شرکت مهندسی ساینا سیستم اسپادان (سهامی خاص) از سال ۱۳۸۸ با هدف تولید و پشتیبانی نرم‌افزار و ارائه راهکارهای یکپارچه فناوری اطلاعات در صنایع مختلف فعالیت خود را آغاز کرد.

نتیجه فعالیت چندساله ساینا سیستم تولید راهکار جامع حمل‌ونقل ساینا Sayna ITS، نرم‌افزارهای مالی، مدیریت نگهداری و تعمیرات Sayna CMMS، مدیریت تعمیرگاه، گزارش‌ساز و داشبوردساز مدیریتی Sayna BI است.» رضا آبروی در ادامه افزود: «یکی از بزرگ‌ترین توانمندی‌های سایناسیستم، نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات (Sayna CMMS) است که قابلیت رقابت با محصولات بزرگ دنیا در این زمینه را دارا بوده و قابل بومی‌سازی شدن در صنایع مختلف است. با توجه به ارتباط یکپارچه آن با سایر سیستم‌های ساینا، این شرکت سعی در تبدیل آن به یکی از مطرح‌ترین سیستم‌های جامع مدیریت دارایی فیزیکی (EAM) را در آینده نزدیک دارد.»

با توجه به حجم بالا و پراکندگی اطلاعات در سازمان‌ها و نیاز روزافزون به استفاده از آنها در راستای تصمیم‌گیری صحیح و به‌موقع، این شرکت با استفاده از محصول قدرتمند خود با نام تجاری Sayna BI (سرور گزارش‌ها و داشبورد مدیریتی) و بهره‌گیری از کارشناسان مجرب در حوزه هوش تجاری و تحلیل داده، قادر به ساخت داشبوردهای مدیریتی و ارائه گزارش‌های موردنیاز سازمان‌ها، بر اساس شاخص‌های مناسب است.

جامعه مشتریان سایناسیستم در صنعت حمل‌ونقل

این شرکت در راستای تولید سیستم جامع حمل‌ونقل اقدام به تولید راهکار یکپارچه حمل‌ونقل ساینا Sayna ITS شامل زیرسیستم‌های مدیریت حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، ترکیبی، کانتینر و نرم‌افزار GIS ریلی و سیستم مدیریت بازرگانی شامل زیرسیستم‌های خرید و تدارکات داخلی و خارجی، مدیریت فروش و مدیریت قراردادهای خریدوفروش با قابلیت ارتباط یکپارچه با سیستم نگهداری و تعمیرات و مدیریت حمل‌ونقل کرده است. درحال‌حاضر در صنعت حمل‌ونقل ریلی بیش از ۷۰ درصد ناوگان باری کشور توسط نرم‌افزارهای تولیدی این شرکت مدیریت و کنترل می‌شود.

پیاده‌سازی سامانه رایتیک در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران

شرکت مهندسی سایناسیستم پس از بررسی سیستم‌های اطلاعاتی در حمل‌ونقل ریلی و نیز ارتباط گسترده با جامعه شرکت‌های مالک ناوگان باری و شرکت‌های صاحب کالا، اقدام به طراحی و ارائه سامانه مدیریت حمل بار ریلی کشور به نام سامانه رایتیک راه‌آهن در سال ۱۳۹۶ و پیاده‌سازی آن طی دو سال اخیر در کلیه ایستگاه‌ها و نواحی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران کرد.

تا قبل از راه‌اندازی این سامانه در کشور سیستم جامعی که قادر باشد تمامی فرآیندهای حمل‌ونقل ریلی را پوشش دهد وجود نداشت و سیستم‌های راه‌آهن نیز به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کردند؛ اما با طراحی و تولید سامانه رایتیک کلیه ذی‌نفعان این صنعت شامل راه‌آهن، شرکت‌های مالک واگن و شرکت‌های صاحب کالا در این چرخه دخیل شده و اطلاعات مربوط به ظرفیت‌های بارگیری و تخلیه در ایستگاه‌ها و خطوط فرعی در کلیه نواحی راه‌آهن به شکل یکپارچه برای مدیران و کارشناسان شرکت‌های ریلی و بازرگانی راه‌آهن قابل‌دسترسی خواهد بود. مهندس آبروی در پاسخ به سؤال ما در خصوص برنامه صادرات و همکاری با شرکت‌های خارجی افزود: «در حال ایجاد زیرساخت‌های مناسب به‌منظور صادرات نرم‌افزارهای سایناسیستم به خارج از کشور هستیم و پس از ایجاد زیرساخت‌ها، صادرات نرم‌افزار به کشورهای همسایه از طریق شرکای تجاری آغاز خواهد شد.»

حضور در حمل‌ونقل جاده‌ای

یکی از زیرسیستم‌های راهکار یکپارچه حمل‌ونقل ساینا، بخش جاده‌ای است که قادر است کلیه فرایندهای عملیات بارگیری، حمل، تخلیه، بارنامه، حمل ترکیبی، محاسبه کارکرد ناوگان، کارکرد رانندگان، صورتحساب‌های حمل و مدیریت پرداخت به رانندگان را مدیریت و کنترل کند. درحال‌حاضر شرکت‌هایی مانند سمندریل و نیز حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای از نرم‌افزارهای این شرکت استفاده می‌کنند؛ و به‌زودی این سیستم در بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نیز پیاده‌سازی خواهد شد. همچنین شرکت جوان سیر ایثار نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت مالک ناوگان اتوبوس کشور در زمینه حمل جاده‌ای مسافر، از مشتریان نرم‌افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات ساینا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.