| کد خبر: 199901 |

◄ اعتراض به افزایش قیمت بنزین و تخریب اموال عمومی به نفع کیست؟

چرا وقتی قیمت ِ پراید درب و داغان و غیر استاندارد، یک‌شبه از 8 میلیون تومان به فلک رسید، کسی اعتراض نکرد؟ چرا وقتی یک‌شبه دارایی‌های منقول و غیرمنقول، از میلیون به میلیارد رسید، همه ساکت بودند؟ چرا وقتی اجاره خانه‌های 40 متری دروازه غار و هرندی هم قیمت تجریش و حوالی‌اش شد!سکوت شد، چرا؟ چون منفعت آنی شبهه‌ناک، خوردن دارد؟

تین نیوز

در حالی‌که اولین برآوردهای یک نهاد امنیتی از اعتراضات بنزینی چند روز گذشته، از حجم خشونت گسترده و سازماندهی شده حکایت داشته و میزان خشونت و تخریب نسبت به تجمعات دی ماه 96 گسترده‌تر و مخرب‌تر اعلام شده و در نتیجه آسیب‌های جانی و مالی در مقایسه با آن افزایش داشته است یک کاربر تین نیوز، معتقد است: اعتراض‌های مدنی و مسالمت آمیز هرگز به آسیب رساندن به اموال عمومی، ثروت‌های ملی، زیرساخت‌ها و در نهایت سرمایه‌های ملی مردم، ختم نمی‌شود.

به گزارش تین نیوز، روز گذشته خبرگزاری فارس به نقل از یک نهاد امنیتی برآوردهای اولیه از خسارت ناشی از اعتراضات بنزینی را اعلام کرد که بر اساس آن، در استان‌های خوزستان، تهران، فارس و کرمان بیشترین آسیب به اموال عمومی زده شده است.

به دنبال درج این خبر در تین نیوز، احمد خوشنودی کارشناس حمل و نقل در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: اعتراض‌های مدنی و مسالمت آمیز، حق هر ملتی است، این اعتراض‌های موثر مدنی، هرگز به آسیب رساندن به اموال عمومی، ثروت‌های ملی، زیرساخت‌ها و در نهایت سرمایه‌های ملی مردم، ختم نمی‌شود.

وی تاکید کرد: جای این فرهنگ مدنی در کشور ما؛ امروز خالی است؛ اما چرا؟ چون لمپنیسم خرده بورژوای بیرون از چرخه تولید نگران دور دورهایش با بنزین 1000 تومانی است؟ ظاهراً او دیگر نمی‌تواند عصر قبل از هر تعطیلی، یک کاروان خودروی غیر استاندارد با رفقایش را راهی جاده‌های شمال کند؟ نگران است! نگران چرخه خوابیده تولید؟ یا وضعیت بحرانی هوای کلانشهرها؟ یا نرخ سرسام آور اجاره مسکن با افزایش هشتاد و چند درصدی ظرف یکسال؟ یا رابطه بازی علنی و فساد در دستگاه‌ها و سازمان‌ها؟

این کاربر تین نیوز، افزود: چون دکترای تخصصی و استاد فرهیخته دانشگاه، هنوز از سرویس‌های عمومی(با هزار و یک مشکل و بدون استاندارد) استفاده می‌کند ولی ترجیح می‌دهد در شرایط بحرانی و جنگی کشور، اعتراض نکند! آن‌هم به چه چیزی؟ به بنزینی (سوخت ارزشمند فسیلی پالایش شده گرانی) که در ایران از یک شیشه نیم لیتری آب معدنی تقلبی برچسب خورده در دکان‌های شوش و راه‌آهن مفت‌تر است؟ او فهم ایجاد سرمایه‌های معنوی را دارد و تولیدکننده نیز درک تولید را.

به گزارش تین نیوز، خوشنودی با طرح این پرسش که «اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین چه کرد؟» گفت: بنزین را ارزان کرد؟ یا زیرساخت‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کسب و کارهای اینترنتی کوچک و متوسط را به کل تعطیل کرد؟ سوال مهم‌تر این‌که چرا وقتی قیمت ِ پراید درب و داغان و غیر استاندارد، یک‌شبه از 8 میلیون تومان به فلک رسید، کسی اعتراض نکرد؟ چرا وقتی یک‌شبه دارایی‌های منقول و غیرمنقول، از میلیون به میلیارد رسید، همه ساکت بودند؟ چرا وقتی اجاره خانه‌های 40 متری دروازه غار و هرندی هم قیمت تجریش و حوالی‌اش شد!سکوت شد، چرا؟

این کاربر تین نیوز خاطرنشان کرد: حق نیست پراید پنجاه میلیونی، بنزین 1000 تومانی بخورد! انصاف نیست! یارانه کلان سوخت، از جیب پیاده‌ها، به دلار، در جیب سواره‌های پرافاده نازک نارنجی سرازیر شود که تحملِ یک خیابان پیاده‌روی را نه در گرمای آلوده 45 درجه دارند و نه در سرمای آلوده زیر صفر.

خوشنودی با تاکید بر این‌که باید به استفاده از حمل و نقل عمومی بازگشت، اظهار کرد: در هندوستان، روی سقف قطارهای حومه‌ای، مهندس و تکنیسین و دانشجو می‌نشیند و 30 تا 40 کیلومتر را با همان وضعیت سیر می‌کند! در کشورهای توسعه یافته کسی برای خرید ماست و سبزی، 20 دقیقه درجا خودرویش را روشن نمی‌گذارد و هوای بچه‌های سه ساله همسایه را کثیف نمی‌کند و در همان حال پُزِ روشنفکری نمی‌دهد و خطابه صادر نکرده و مردم را به اغتشاش دعوت نمی‌کند!

وی افزود: مقایسه آماری نشان می‌دهد ما در مصرف سوخت‌های فسیلی ارزشمند محدودمان، در تمام دنیا سرآمد هستیم که متاسفانه رسانه‌هایمان هم از چاپ و درج این مسائل طفره می‌روند و بیشتر روابط عمومی سازمان‌ها هستند تا اطلاع‌رسان دانش محور مبتنی بر داده‌های جهانی.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس بیان کرد: به حمل و نقل عمومی روی بیاوریم تا صندلی‌های هیچ اتوبوس، مترو و قطاری خالی نماند و خالی سیر نکند! تا پول‌ و هزینه‌هایمان، صرف تولید و ارتقای کشور شود نه صرف سوزاندن بنزین وارداتی و کثیف کردن هوا و محیط زیست فرزندانمان!

خوشنودی افزود: امروز تمام سران سه قوه و مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشوری بر ثابت ماندن قیمت سایر کالاها و خدمات و بازگشت مبالغ حاصل از این افزایش به جیب اقشار کم درآمد، متفق القول هستند بنابراین صحبت از بر باد آمدن سرمایه اجتماعی و اعتماد امروز و با این اتفاق مسئولان، عملاً بازی در زمین دشمنان این ملک و این ملت است!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.